نسخه چاپی

حاشیه روز اول جشنواره فجر در سینماها

نخستین روز برگزاری سی و سومین جشنواره فیلم فجر در سینماهای مردمی با استقبال نسبی مخاطبان مواجه بود.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین: نخستین روز برگزاری سی و سومین جشنواره فیلم فجر در سینماهای مردمی با استقبال نسبی مخاطبان مواجه بود.

خرید گسترده بلیت‌های جشنواره فیلم فجر از سوی مخاطبان در مقطع پیش‌فروش اینترنتی بلیت‌ها نشان از علاقه‌مندی مخاطبان به تماشای فیلم‌های این دوره از جشنواره داشت، این علاقه با حضور نسبتا قابل توجه مخاطبان در روز اول جشنواره در سینماهای مردمی نمایان بود.

فیلم سینمایی «اعتراقات ذهن خطرناک من» به کارگردانی هومن سیدی در روز دوازدهم بهمن ماه در پردیس سینمایی ملت روی پرده رفت. نمایش این فیلم در پردیس ملت با استقبال گسترده‌ای از سوی تماشاگران روبرو شد به گونه‌ای که علاوه بر ظرفیت صندلی‌های سالن‌، تعداد زیادی صندلی نیز اضافه شد تا علاقه‌مندان به این فیلم بتوانند اثر مورد توجه خود را تماشا کنند.

سیامک صفری، نگار جواهریان، عباس غزالی، چکامه چمن ماه، میثاق زارع، بیژن سراج، بابک بهشاد، رویا نونهالی، بابک حمیدیان، هومن سیدی و میترا حجار بازیگران این فیلم هستند. داستان این فیلم در یك ٢٤ ساعت مى گذرد و قصه مردى است كه در یك روز كامل هیچ چیزى را به یاد نمى‌آورد.

جمعی از سینماگران نیز در نمایش‌های مردمی فیلم‌هایشان حاضر می‌شوند. محمدعلی سجادی که امسال فیلمی در جشنواره ندارد، همراه شمس لنگرودی و بهتاش صناعی‌ها بازیگر و کارگردان فیلم سینمایی «احتمال باران اسیدی» در سینمای مردمی نمایش دهنده این فیلم حاضر شد؛ حضور سینماگران در میان مخاطبان، استقبال آنان را به همراه دارد.

«ایران برگر» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی نخستین فیلم جشنواره امسال است که به دلیل استقبال مخاطبان سئانس اضافه برای نمایش آن تعیین شد. دومین سئانس نمایش این فیلم در سینما استقلال ساعت 22.30 دقیقه بود. همراهی مخاطبان با فیلم نشان از آن داشت که فیلم جوزانی در جالب رضایت نسبی مخاطبان موفق عمل کرده است.

«شکاف» به کارگردانی کیارش اسدی‌زاده نیز از فیلم‌هایی است که در سینما استقلال با استقبال روبرو شد و مخاطبان برای خرید بلیت آن از ساعت‌ها قبل از نمایش فیلم صفی طولانی تشکیل دادند؛ مخاطبانی که در سالن سینما بعد از نقش بستن عنوان هنرمند محبوب‌شان روی پرده آنان را تشویق می‌کنند.

سینما آزادی به عنوان یکی از سالن‌های مهم سینما در تهران، در اغلب سئانس‌های روز گذشته، حدود یک سوم صندلی خالی داشت. همچنین وضعیت فروش بلیت‌ها به گونه‌ای بود که تا سئانس آخر افرادی که به صورت حضوری مراجعه می‌کردند امکان خرید بلیت داشتند و هنوز صنف‌های جشنواره به مقابل سینما آزادی نرسیده بود.

امسال جمعی از خبرنگاران و منتقدان به واسطه برنامه‌ریزی صورت گرفته در دفتر جشنواره امکان حضور در سینماهای مردمی را دارند که این موضوع اتفاقی خوشایند و مثبت از سوی این گروه عنوان مي‌شود. اما همین اتفاق خوشایند به واسطه بی‌برنامه‌گی‌ها در روز نخست، موجب دردسر شد. مسئولان سینما که در جریان حضور منتقدان و خبرنگاران در سینماهای مردمی قرار نداشتند، ابتدا از پذیرش آنان امتناع می‌کردند تا اینکه در نهایت با تماس‌های متعددی که با دفتر جشنواره برقرار شد، سینماداران برای پذیرش خبرنگاران و منتقدان توجیه شدند.

۱۳۹۳/۱۱/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...