نسخه چاپی

«ستاره صبح» رفع توقیف شد

هفته‌نامه «ستاره صبح» با حكم دادگاه 79 كیفری استان تهران رفع توقیف شد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: هفته‌نامه «ستاره صبح» با حکم دادگاه 79 کیفری استان تهران رفع توقیف شد.

علی صالح‌آبادی با تایید این خبر، گفت: هفته‌نامه «ستاره صبح» دی‌ماه امسال در ششمین سال انتشارش و پس از انتشار شماره 259 از سوی شعبه‌ی چهارم دادسرای فرهنگ و رسانه به طور موقت توقیف شد.

مدیرمسؤول هفته‌نامه «ستاره صبح» درباره‌ی علت توقیف این نشریه اظهار کرد: در آخرین شماره‌ی این هفته‌نامه که در روز 20 دی‌ منتشر شد، نامه سرگشاده علی مطهری - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی - به رییس قوه قضاییه و همچنین پاسخ قوه قضاییه به این نامه چاپ شد. چاپ این نامه باعث شد تا هفته‌نامه به دلیل انتشار مطالب خلاف واقع از سوی شعبه چهارم دادسرای فرهنگ و رسانه توقیف شود.

نماینده پیشین مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: پرونده این نشریه پس از بازپرسی به دادگاه مطبوعات شعبه 79 به ریاست محمدی کشکولی ارجاع و جلسه دادگاه روز 17 اسفند با حضور هیات منصفه برگزار شد و در آنجا من استدلالات خودم را درباره چاپ این نامه بیان کردم که اعضای هیات منصفه با شنیدن دلایل من، مدیرمسؤول این هفته‌نامه را مجرم نشناختند و پس از آن امروز، 25 اسفندماه، رییس دادگاه، آقای محمدی کشکولی حکم به برائت و رفع توقیف «ستاره صبح» داد و مراتب این حکم را طی نامه‌ای به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام و ابلاغ کرد.

صالح‌آبادی در پایان گفت: از هیات منصفه و همچنین رییس دادگاه 79 و مستشاران آن تشکر می‌کنم که امکان فعالیت دوباره یک نشریه را فراهم ساختند.

مدیر مسؤول «ستاره صبح» درباره‌ی برنامه‌ی انتشار این نشریه در سال آینده گفت: سعی می‌کنیم اولین شماره «ستاره صبح» به عنوان روزنامه را اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت‌ماه سال آینده منتشر کنیم.

۱۳۹۳/۱۲/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...