نسخه چاپی

صعود كوه‌نورد نام‌دار ایتالیایی به دماوند

موندلینی متولد سال 1958 است و از 18 سالگی كوه نوردی را با صعود به «مونت روزا» آغاز نمود و هم اكنون راهنمای كوه نوردی در منطقه «آلاگنا والسیسیا» است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، سیلویو موندلینی چهره سرشناس کوه‌نوردی ایتالیا و جهان و چهاردهمین عضو باشگاه 8 هزار متری‌ها به منظور صعود به قله دماوند به ایران سفر کرده است.

با صعود «برودپیک» در روز 12جولای 2007 سیلویو موندلینی- گنارو- نام خود را به عنوان چهاردهمین فاتح قلل 8 هزار متری دنیا و سومین ایتالیایی که پس از "راینولد مسنر" و "سرجیو مارتینی" بر فراز تمامی این قلل می‌ایستد، به ثبت رساند. وی همچنین تمامی 8 هزارمتری‌ها را بدون بهره گیری از کپسول اکسیژن مصنوعی صعود نموده و از این حیث به عنوان ششمین انسانی شناخته می‌شود که موفق به این امر شده است.

موندلینی متولد سال 1958 است و از 18 سالگی کوه نوردی را با صعود به «مونت روزا» آغاز نمود و هم اکنون راهنمای کوه نوردی در منطقه «آلاگنا والسیسیا» است. «موندلینی» طی سالهای 87 تا 91 میلادی تلاش‌هایی را بر روی قلل مختلف در مناطق «هیمالیا» و «قراقروم» و همچنین «آمریکای شمالی» و قلل «آلپ» انجام داد.

وی صعود به قلل 8 هزار متری را با صعود «ماناسلو» در سال 1993 آغاز نمود و به ترتیب توانست قلل ماناسلو، لوتسه، چوآیو، اورست، دائولاگیری، گاشربروم یک، گاشربروم دو، ماکالو،‌ کانچن چونگا،‌ کی دو، نانگاپاربات،‌ شیشاپانگما،‌ آناپورنا،‌ برودپیک را یکی پس از دیگری صعود کند.

۱۳۹۴/۳/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...