نسخه چاپی

دخالت وزیر ورزش در موضوع داوری های لیگ

شكست سرخابی های پایتخت در هفته سوم و به خصوص نامه پرسپولیس كه مباحثی در خصوص داوری را در طی چند روز اخیر به وجود آورد واكنش وزیر ورزش را نیز در پی داشت.

به گزارش نما، گودرزی وزیر ورزش و جوانان در صحبتهایی که امروز صبح مطرح کرد اظهار داشت: «دو تیم تهرانی درباره داوری گلایه هایی دارند. علاوه بر این این دو تیم تهرانی سه تیم دیگر هم وجود دارند که در این خصوص اعتراضاتی را مطرح کرده‌اند. به خصوص بر روی پر‌سپولیس که به نظرم می‌آید اتفاقاتی رخ داده، اما هنوز محرز نشده است و در حال بررسی آن توسط کارشناسان هستیم. اگر برای ما یقین شود که جفایی در حق این تیم‌ها صورت گرفته است و یا با سوء نیت بر‌نامه‌ریزی علیه این تیم‌ها رخ داده و یا احیانا، احیانا تبانی صورت گرفته است قطعا برخورد جدی خواهیم کرد.»

این صحبت وزیر ورزش و جوانان در حالی امروز صبح صورت گرفت که نگاهی به داوریهای صورت گرفته نشان می دهد که مشکل دو تیم استقلال و پرسپولیس در داوری نبوده است.

اوج اعتراض پرسپولیسی ها به داوری دیدار با سپاهان بود حال آنکه مباحث مربوط به کارشناسی داوری نشان می دهد که داور تقریباً‌ اشتباهاتی مساوی برای هر دو طرف مرتکب شده است. از طرف دیگر داوری در دیدار تیمهای استقلال و ذوب آهن یک پنالتی مسلم را برای ذوب‌آهن نگرفت و عملاً به نفع آبی های پایتخت کار کرد.

در اینکه پرسپولیس تیمی است که به حتم در آینده بهتر خواهد شد و استقلال هم روند رو به رشدش را حفظ خواهد کرد هیچ تردید وجود ندارد ولی اینکه مدیران این دو باشگاه در صحبتهای خود از داوری می گویند و وزیر ورزش نیز به نوعی تحت تاثیر چنین صحبتهایی قرار می گیرد نیاز به واکاوی است.
وزیر ورزش و جوانان نبایستی فراموش کند که پست خطیری که در اختیار نیازمند رفتاری بسیار مسوولانه و بی طرفانه است و اگر احساس شود بهانه هایی که بعضاً‌ از داوریها متولد می شود نباید منجر به واکنشهایی شود که می تواند فوتبال را متاثر از خود کند.

مثلا اگر در این هفته فغانی پس از چند هفته دوری از مسابقات اشتباهی به ضرر قرمزها مرتکب شود جو برای او سخت خواهد شد و از طرف دیگر اگر داوری به سود پرسپولیس باشد این بهانه دست ذوبی ها هست که فغانی و کمیته داوران تحت فشار وزیر اشتباه کرده است و این به نفع فوتبال نیست!!!

۱۳۹۴/۵/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...