نسخه چاپی

نخست وزیر جدید استرالیا سوگند یاد كرد

عکس خبري -نخست وزير جديد استراليا سوگند ياد کرد

وزیر سابق ارتباطات استرالیا بعداز برگزاری انتخابات درون حزبی ریاست حزب حاكم را به دست آورده و نخست وزیر جدید استرالیا شد.

به گزارش نما به نقل از فارس، «مالکولم ترنبول» وزیر سابق ارتباطات و ریاست سابق حزب لیبرال استرالیا، امروز (سه شنبه) با سوگند یاد کردن نخست وزیر جدید این کشور شد.

به نوشته گاردین، پس از آنکه «تونی ابوت» نخست وزیر پیشین استرالیا و رهببر حزب لیبرال در انتخابات درون حزبی از وزیر ارتباطات خود عقب افتاد، مالکولم ترنبول روز سه‌شنبه طی مراسم برای سمت نخست وزیری استرالیا سوگند یاد کرد.

«مالکوم ترنبول» با به چالش کشیدن نحوه ریاست «تونی ابوت» بر حزب، لیبرال، حزب حاکم استرالیا، خواستار برگزاری انتخابات درون حزبی برای تعیین رهبر این حزب شده بود.

ترنبول که پیش از این نیز سابقه ریاست حزب لیبرال را داشت اخیرا با انتقاد از عملکرد نخست‌وزیر استرالیا، گفته بود که ابوت قادر نبوده رهبری اقتصادی که آنها به آن نیاز دارند را نشان داده و به خوبی به وظیفه خود به عنوان رهبر حزب لیبرال عمل کند.

ترنبول بانکدار بازنشسته و میلیاردر استرالیایی است که در ماه‌های گذشته در جریان نظرسنجی‌ها همواره از ابوت پیش بود و از مدت‌ها قبل گمانه‌زنی‌هایی در خصوص احتمال روی کار آمدن مجدد وی مطرح شده بود. مدتی است که ائتلاف حاکم در نظرسنجی‌ها از حزب رقیب یعنی کارگر عقب افتاده و همین امر موجب بالا گرفتن انتقادات از ابوت شده بود.

ترنبول حالا باید سکان کابینه ائتلافی را به دست گیرد که در سال 2013 با مشارکت حزب ملی استرالیا شکل گرفت.

با این تغییر و برکناری ابوت، استرالیا شاهد روی کار آمدن پنجمین نخست‌وزیر خود در طول تنها هشت سال گذشته است.

۱۳۹۴/۶/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...