نسخه چاپی

تور 2 میلیون ینی ژاپنی ها برای سرمربی تیم ملی

عکس خبري -تور 2 ميليون يني ژاپني ها براي سرمربي تيم ملي

كارلوس كروش در مقطعی سرمربی تیم ناگویا گرامپوس بود و توانست این تیم را در جی لیگ نایب قهرمان كند. او هنوز هم برای هواداران ناگویا یك مربی خاطره انگیز است.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین:نزدیک به 50 خبرنگار همراه با تیم ملی ژاپن به تهران آمده اند. گروهی کامل برای پوشش یک مسابقه دوستانه. ان هم برای تمرینات تیمی که به سختی در پایان هر تمرین ، یک ستاره اش می آید و حق مصاحبه کردن دارد. در حاشیه اولین تمرین ژاپنی ها در ورزشگاه دستگردی ، خبرنگاران پرشمار زاپنی از بازی با ایران می گفتند و از رویارویی با بهترین تیم آسیا و البته یرمربی تیم که برای شان هیجانی ویژه ایجاد می کرد. او که خبرنگاران ژاپنی می گویند برای فصل جدید جی لیگ ، مدیران ناگویا خیلی دوست دارند دوباره به فوتبال ژاپن برش گردانند و هدایت تیم شان را به دستش بسپارند.
کروش در سال 1996 سرمربی ناگویا گرامپوس ژاپن بود. کیروش ناگویا را در هفته ۲۱ جی‌لیگ ۱۹۹۶، در کورس قهرمانی و جایگاه سوم جدول از ونگر تحویل گرفت و با ۶ برد و ۳ باخت، نایب‌قهرمان شد. در نوامبر، ناگویا با شکست برابر تیم نه‌چندان مطرح کوسمو اویل در اولین بازی خود در جام امپراتور، در دور سوم این جام حذف شد. ناگویا با پیروزی بر شیمیزو اس‌پالس و کاشیما آنتلرز و قهرمانی جام سونتوری فصل را به پایان برد. در فصل ۱۹۹۷ جی‌لیگ که مجدداً به صورت آپرتورا و کلاسورا برگزار شد، تیم کیروش حضور موفقی در لیگ نداشت، در لیگ آغازین فصل در جایگاه دوازدهم و در لیگ پایانی در جایگاه پنجم قرار گرفت که مجموعاً با ۱۶ برد و ۱۶ باخت، تیم نهم فصل شد.در جام جی‌لیگ با شکست در نیمه‌نهایی از مسابقات کنار رفت .در تک‌بازی جام بانک سانوا، قهرمان فصل پیش ام‌ال‌اس، دی‌سی یونایتدرا برد و قهرمان شد. ناگویا در فصل ۹۷-۱۹۹۶ جام برندگان جام آسیا هم از الهلال عربستان در فینال شکست خورد و نایب‌قهرمان شد. این کارنامه یکساله کروش بود برای حضور در لیگ ژاپن. سالی که مترادف شده بود با بازی های انتخابی جام جهانی 2006 فرانسه.
کروش که تیم نایب قهرمان را در داشت می خواست این تیم را قهرمان کند اما تیم ملی ژاپن خود را برای رسیدن به جام جهانی 98 فرانسه آماده می کرد.همین آماده سازی باعث شده بود تا لیگ ژاپن با تعطیلات زیادی روبرو شود که با اعتراض کروش همراه بود.او در این باره پیشتر به خبرآنلاین گفته بود:« آن سال تیم خوبی داشتم .ناگویا تعداد زیادی ملی پوش داشت. اردوی های تیم ملی باعث شده بود تا بازیکنان ما دور از تیم باشند و من هم مثل مربیان شما(لیگ ایران) اعتراض کنم و انتقاد های تندی می کردم.همین مساله باعث شد تا رئیس فدراسیون ژاپن از من دعوت کند و گفت: می دانیم که شما دارید زحمت می کشید اما ما(تیم ملی ژاپن) برای جام جهانی داریم اماده می شویم و می خواهیم به این مسابقات صعود کنیم ، اگر خیلی دلخور هستی می توانی قراردادت را لغو کنی و بروی ، باشگاهت هم حتما تمام غرامتت را می دهد ، اینجا بحث ملی است و باید بپذیری ، من هم قبول کردم و دیگه اعتراضی نکردم.این همان رفتاری است که من از فدراسیون شما انتظار داشتم.»
این در حالی است که کروش از مربیان تیم های لیگ برتری ناراحت است و از آنها توقع دارد برای رسیدن به اهداف ملی باید با تیم ملی همکاری کنند. کروش در فوتبال ایران منتقدان زیادی دارد . دایچیرو آمینو از روزنامه د هوچی شیمبون ژاپن معتقد است کروش اعتبار فوتبال آسیاست و می تواند فوتبال آسیا را بالا ببرد.او در این باره می گفت:« تیم های ژاپنی خیلی دوست دارند کروش سرمربی آنها شود.کروش کسی است که می تواند فوتبال را اصولی و از پایه بسازد.او کسی است که فوتبال پرتغال را ساخت و بهترین نسل پرتغال را به فوتبال جهان معرفی کرد. کروش همچنان از تیم ناگویا پیشنهاد دارد.ما شنیدیم بیش از 2 میلیون ین برای هر فصل به او می پردازند.شرکت تویوتا اسپانسر باشگاه ناگویا است و این تیم یکی از پولدار ترین تیم های لیگ ژاپن است و کروش با آمدن به این تیم می تواند شور و هیجان را به جی لیگ اضافه کند.» 2 میلیون ین تقریبا می شود سالی 2 میلیون دلار که همین رقم دریافتی او از تیم ملی ایران است. نائوکی اوکومورا از تلویزیون ژاپن می گوید:« ما خبرنگار های ژاپنی دوست داریم کروش سرمربی تیم ملی ژاپن شود.او می تواند فوتبال ژاپن را به بهترین سطح برساند.»

او در مقایسه ای بین کروش و وحید خلیل هوجیچ سرمربی فعلی ژاپن می گوید:«شما کافیست نگاهی به کارنامه این دو مربی بیندازید.کروش مربی منچستر و سرمربی رئال بود و تنها کسی است که فرگوسن از او به عنوان جانشینش یاد کرده است.کروش یکی از بزرگترین مربیان جهان فوتبال است و ایرانی ها بسیار خوش شانس هستند که کروش را دارند.
این علاقه ژاپنی ها به کروش در حالیست که سرمربی قبلی ایران(افشین قطبی) بعد از حضور در تیم ملی ایران به لیگ ژاپن رفت و نتایج خوبی نتوانست کسب کند حال باید دید ژاپنی های می توانند دوباره سرمربی تیم ملی ایران را به جی لیگ ببرند؟

۱۳۹۴/۷/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...