نسخه چاپی

كشته‌شدن ۲۲نظامی امارات در حمله موشكی به ناو جنگی این كشور توسط یمنی‌ها

یكی از منابع نظامی یمن با تایید اصابت موشك نیروهای این كشور به ناو جنگی امارات در نزدیكی تنگه باب المندب گفت كه 22 نظامی اماراتی در این حمله موشكی كشته شده‌اند.

به گزارش نما به نقل از فارس، منابع یمنی از کشته شدن بیش از 20 نظامی امارات در حمله موشکی امروز نیروهای انصار الله و کمیته‌های یمن به یک ناوچه یمنی خبر دادند.

پایگاه خبری «انصار الله»، روز شنبه (امروز) گزارش داد، یگان موشکی ارتش یمن یک ناو جنگی ائتلاف عربی-سعودی را در سواحل المخا هدف قرار داد و منهدم کرد.

یک منبع نظامی درست لحظاتی بعد از این حمله موشکی اعلام کرد که این ناو متعلق به کشور امارات بوده که در ائتلاف عربی-سعودی برای تجاوز به یمن نقش عمده‌ای ایفا می‌کند.

امارات و ائتلاف ضد یمن به سرکردگی عربستان سعودی برای سرپوش گذاشتن به این رسوایی و تداوم شکست‌های خود اعلام کردند که کشتی‌ای که مورد اصابت موشک نیروهای یمنی قرار گرفته، حامل کمک‌های انسان دوستانه بوده است.

ائتلاف عربستان این حمله را «نشانه‌ای خطرناک» توصیف کرده است.


نمونه ناو جنگی سوئیفت آمریکا


شبکه خبری المسیره یمن با انتشار فیلمی از لحظات شلیک موشک و اصابت آن به هدف ادعای نیروهای ائتلاف مبنی بر حمله به یک کشتی غیر جنگی را تکذیب کرد.

گفتنی است نیروهای یمنی در این حمله از موشک زمین به دریا «الصرخه 3» (فریاد 3) برای انهدام ناو جنگی آمریکایی «سوئیفت» استفاده کرده‌اند.

این ناو 98 متر طول و 27 متر عرض و 3 و نیم متر ارتفاع دارد و 35 نفر خدمه و سرنشین بر روی آن مشغول به خدمت هستند و در صورت نیاز می‌تواند 100 پیاده نظام را در خود جای دهد.

از قابلیت‌های این کشتی می‌توان به حمل ده‌ها تن مهمات و اسلحه از جمله قایق‌ و توپ جنگی و فرود بالگردها بر روی آن اشاره کرد.

۱۳۹۵/۷/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...