نسخه چاپی

بازداشت دو تروریست در استرالیا

دو مرد استرالیایی روز پنجشنبه به ظن نقض قوانین جنگجوی خارجی در این كشور و اتهام پیوستن به تروریست های جبهه النصره در سوریه بازداشت شدند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: دو مرد استرالیایی روز پنجشنبه به ظن نقض قوانین جنگجوی خارجی در این کشور و اتهام پیوستن به تروریست های جبهه النصره در سوریه بازداشت شدند.

شبکه 'ای.بی.سی' استرالیا اعلام کرد پلیس ایالتی و مبارزه با تروریسم دو جوان 17 ساله و 24 ساله را در جنوب غرب سیدنی به ظن نقض قوانین جنگجوی خارجی دستگیر کرده اند.

پلیس تایید کرد که این دو نفر به عنوان بخشی از تحقیقات در حال انجام در مورد تعدادی از حملات انجام شده است.

'محمد بیبر' 24 ساله متهم به سفر به سوریه در جولای سال 2013 و همکاری با تروریست ها جبهه النصره است.

'نیل گائوگان' دستیار کمیسر پلیس مقابله با تروریسم استرالیا با اشاره به انجام تحقیقات و دشواری جمع آوری شواهد در مورد کسانی که به سوریه سفر کرده اند، گفت کسانی که از سوریه یا عراق باز می گردند می توانند اعمال خشونت آمیز در استرالیا انجام دهند.

وی گفت: جمع آوری شواهد براساس یک استاندارد مناسب و تعقیب افراد از چالش های پلیس است.

جوان 24 ساله ای که به گروه تروریستی جبهه النصره در سوریه پیوسته براساس قوانین استرالیا و شرکت در حملات خارجی با هدف درگیر شدن در فعالیت خصمانه می تواند تا 20 سال به زندان محکوم شود.

جوان 17 ساله دیگر که بازداشت شده است نیز متهم به تلاش برای سفر به منطقه درگیری و تشویق دیگران برای انجام این کار است که وی نیز می تواند به مجازات زندان محکوم شود.

پیش بینی می شود 110 شهروند استرالیا به تروریست ها در سوریه و یا عراق پیوسته که حدود 60 نفر از آنها کشته شده اند.

مقامات استرالیایی می گویند که 11 حمله تروریستی را در این کشور در دو سال گذشته خنثی کرده اند، اما چند حمله تروریستی انجام شده که کشته برجای گذاشته است.

۱۳۹۵/۸/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...