نسخه چاپی

نخست‌ وزیر مكلف ایتالیا رأی اعتماد گرفت

نخست‌وزیر مكلف ایتالیا در جریان جلسه رأی‌گیری در مجلس سفلی پارلمان این كشور موفق شد اعتماد اكثریت نمایندگان را به خود جلب كند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: نخست‌وزیر مکلف ایتالیا در جریان جلسه رأی‌گیری در مجلس سفلی پارلمان این کشور موفق شد اعتماد اکثریت نمایندگان را به خود جلب کند.

در این جلسه پائولو جنتیلونی، نخست‌وزیر مکلف ایتالیا نخست به ارائه برنامه‌های دولت جدید پرداخت و سپس رأی‌گیری برای دادن رأی اعتماد به وی برگزار شد.

جنتیلونی در پی استعفای ماتئو رنتزی، نخست‌وزیر پیشین ایتالیا از سوی رییس‌جمهوری این کشور مامور تشکیل دولت شد.

وی در سخنرانی خود در پارلمان ایتالیا گفت که آمادگی حمایت از بانک‌های این کشور را دارد.

نخست‌وزیر جدید ایتالیا همچنین خواستار آن شد که اتحادیه اروپا اقدامات بیشتری برای مقابله با مشکل هجوم پناهجویان به غرب به عمل آورد.

وی تصریح کرد: من می‌خواهم این مسأله را به وضوح بیان کنم که این دولت آمادگی اقدام و مداخله برای تضمین ثبات بانک‌ها و درآمد شهروندان را دارد.

نخست‌وزیر ایتالیا در این جلسه رأی اعتماد ۳۶۸ نماینده مجلس سفلی پارلمان را در حالی به دست آورد که ۱۰۵ نماینده از دادن رأی اعتماد به وی خودداری کردند. در همین حال، بسیاری از قانون‌گذاران جناح مخالف از شرکت در رأی‌گیری خودداری کردند که علت این اقدام اعتراض به انتصاب مجدد بسیاری از وزیرانی بود که در دوره نخست‌وزیری رنتزی نیز مشغول به کار بودند.

۱۳۹۵/۹/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...