نسخه چاپی

دعا برای تیم ملی در جام‌ جهانی!

فردا، نمایشی داریم كه از مسابقه مهم پرسپولیس- ذوب‌آهن هم مهم‌تر است! هم مهم‌تر، هم دیدنی‌تر و هم سرنوشت‌ساز‌تر! فردا، قرعه‌كشی جام جهانی 2018 در مسكو و در كاخ كرملین برگزار می‌شود. آیا می‌شود به سود ما بشود و حریفانی دلخواه با ایران همگروه باشند؟!

به گزارش نما به نقل از شریان نیوز،1- حریفانی که چغر نباشند! حریفانی که بد بدن نباشند! حریفانی که فوتبال‌شان به فوتبال ما بخورد! حریفانی که تکنیک‌شان به تکنیک ما بخورد! حریفانی که از نظر سرعت ما را «قاق» نگذارند!

آیا عیبی دارد اگر با روسیه و پاناما در یک گروه قرار بگیریم؟ آیا آسمان به زمین خواهد آمد اگر با آلمان، برزیل، اسپانیا و آرژانتین در یک گروه همبازی نشویم؟ مراسم فردا خودش یک نمایش تماشایی هم هست! حوصله می‌کنیم و صبوری که ببینیم قرعه‌کشی جام جهانی را چگونه به نمایش درمی‌آوریم! چقدر زیبا و چقدر نازیبا!

تا فردا صبر می‌کنیم و البته دعا هم!

سر میز آمدن صدا و سیما

2- مثل اینکه خبرهایی در راه است! مثل اینکه باید اتفاقات خوشایندی را انتظار کشید! عادل فردوسی‌پور در ۹۰ هفته‌ای که در حال تمام شدن است به دری اشاره کرده که به روی فوتبال و پول‌آوری و درآمدسازی و حق پخش باز خواهد شد! عالی‌مقامان صدا و سیما با عالی‌رتبگان فوتبال و مدیران تیم‌ها دور یک میز خواهند نشست!

دستور جلسه، بررسی چند و چون همکاری اقتصادی صدا و سیما و لیگ برتر و بلکه تمام مسابقه‌های فوتبال حرفه‌ای ایران است!

باید دید چگونه حق و حقوق فوتبال از جانب صدا و سیما رعایت و پرداخت می‌شود! و باید دید برای به رسمیت شناخته شدن «امتیاز پخش بازی‌ها» چه باید کرد که همه موانع موجود را از سر راه بردارد و دست فوتبال را از اصلی‌ترین منبع درآمدی‌اش کوتاه نکند!

همه می‌دانند راه چیست و چاه کدام است! همه می‌دانند چگونه باید به یاری و کمک فوتبال آمد! ولی با این همه اراده‌ای که راهگشا باشد به چشم نمی‌خورد! قبل از هر چیز و در درجه اول باید این اراده را به راه انداخت! باید فوتبال را به آنچه که «مال» او است و حق او است رساند! همه بحث‌های دیگر ذیل این اصل و بعد از این حق، قابل طرح و شایسته بررسی می‌شود!

عادل مژده‌اش را داد و رفت! باید دید منظور عادل از آن حرف چه بود و چگونه باید به استقبال نویدی که او داد برویم؟!

فعلاً در حد حرف و در حوزه سخن وضعیت برابری با تلویزیون داریم و برخلاف همیشه «یک بر صفر» عقب نیستیم! همین برابری بر سر میز مذاکره- که دعا می‌کنیم سرکاری نباشد- فوتبال را در دایره طلب‌هایش «یک بر صفر» جلو می‌اندازد!

می‌پرسید چرا؟ جواب ما به شما و بقیه این است: پذیرفته شده‌ایم! دعوت به مذاکره شده‌ایم! دیوار نهی کوتاه شده و درهای بسته به افکار لجوجانه در حال باز شدنند!

عرصه برای فوتبال و طلب‌هایی که دارد و حقوقی که مطلوبش است فراخ می‌شود! برای شنیدن استدلال‌های محکم و مستحکم فوتبال، گوش‌هایی باز و شنوا شده‌اند! شنیده شدن، این خیلی مهم است!

تکنیکی و تاکتیکی

3- استقلال و آقای شفر حالا به یک زمین سخت رسیده‌اند! بازی برابر پیکان چگونه پیش می‌رود؟

نبرد مجید جلالی و نماینده بوندس‌لیگا در فوتبال ایرانی چگونه آغاز می‌شود و چه پایانی را برای خود رقم می‌زند؟ آورده‌های پیکانی که می‌کوشد هیچ دو مسابقه‌ای را نظیر هم برگزار نکند برای نبرد امروز چیست؟

جلالی چگونه جلودار حرکت تیمی و سرعت حرکتی تیم استقلال می‌شود؟ جلالی برای از کار انداختن فرشید اسماعیلی- که بازی‌اش بازی فریبرز اسماعیلی را به یاد می‌آورد- چه تدبیری دارد؟

شفر چه خواهد کرد؟ بازی بوندس‌لیگایی در این باره چه می‌گوید و انگشت خود را روی کدام نقاط می‌گذارد؟

انتظار داریم در روزی که پرسپولیس پرانگیزه‌ترین تیم لیگ است، که ذوب‌آهن را هیچ هم از پیش‌باخته نمی‌شناسد- چون دشمن نتوان ضعیف و بیچاره شمرد- تاکتیکی‌ترین مسابقه را در مقابله‌ای ببینیم که یک سر آن استقلال است و سر دیگرش پیکان!

۱۳۹۶/۹/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...