نسخه چاپی

بلاتكلیفی صحافان برای تولید دفتر مشق

عکس خبري -بلاتکليفي صحافان براي توليد دفتر مشق

رئیس اتحادیه صحاف تهران، از بلاتكلیفی تولیدكنندگان دفاتر مشق برای بازگشایی مدارس و آموزشگاه‌ها خبرداد.

به گزارش نما و به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف تهران؛ آقای جلیل غفاری در خصوص آخرین وضعیت تولیدکنندگان دفاتر مشق گفت: متاسفانه تولیدکنندگان دفاتر مشق در بلاتکلیفی هستند و هنوز تکلیف مشخصی برای بازگشایی مدارس، آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌ها و ... وجود ندارد؛ لذا تولیدکنندگان دفاتر برای تولید برنامه ندارند.
وی گفت: هنوز هیچ سفارشی را از مشتریان دریافت نداشته اند از سویی دیگر در فروش کتاب ها، دفاتر، کارتن‌ها و پاکت‌های تولید شده نیز رکود بسیاری داریم تولیدات در انبار‌ها مانده و متقاضی وجود ندارد.
رئیس اتحادیه صحاف تهران در ادامه گفت: با شرایط اقتصادی فعلی، روز به روز با رکود و بازار کساد روبه رو هستیم، این در حالی است که همه کالا‌ها نسبت به سال گذشته چندین برابر، مخارج افزونتر,، اما دفتر مشق ارزانتر شده، حتی اگر همه دفاتر تولیدی در انبار‌ها را بفروشیم هرگز جبران خساراتی که تا کنون به تولید کنندگان این رسته وارد شد ه را نخواهد کرد، در آستانه ورشکستگی غوطه می‌خوریم و هیچ گونه حمایتی وجود ندارد.
غفاری بر صادرات تاکید کرد و افزود: ما می‌توانیم آنچه تولید شده و یا در حال تولید است را به دیگر کشور‌های همسایه و حوزه خلیج فارس بفروشیم. این کشور‌ها بازار مناسبی برای کالا‌های ما هستند؛ اما به دلایل نامشخص، نمی‌توانیم محصولات را بفروشیم و راه صادرات بسته است. مسئولان نه تنها حمایت نمی‌کنند؛ بلکه کمکی نیز برای پیدا کردن راه حلی جهت برون رفت از این مشکلات نمی‌کنیم.
وی تاکید کرد: اگر راه صادرات باز شود باز می‌توان این صنف را زنده نگه داشت. خانوار‌های بسیاری از کارگران این صنف دلخوش به آب باریکه‌ای هستند تا نفسشان بند نیاید. در صورت ورشکستگی این کارگاه ها، بیکاری کارگران با وجود اوج گرانی در همه کالاها، مشکلات مردم روز به روز بیشتر و بیشتر خواهد شد. تدبیر دولتمردان نه تنها اجل بلکه سریعتر باید راه نجات بیابد.
رئیس اتحادیه صحاف تهران در رابطه با کیفیت کتب درسی گفت: از تولید تا توزیع کتب درسی در دست دولت است و بخش خصوصی هیچ نقشی در آن ندارد. در صحافی این کتب از انواع چسب‌های خارجی و ایرانی استفاده می‌شود که البته متریال چسب ایرانی نیز خارجی است؛ اما این چسب‌ها دارای استقامت کمی است و نمی‌توان بیش از میزان و به مدت زیاد از این کتب استفاده کرد. کیفیت چسب پایین است و در ماه‌های اول شیرازه کتاب از هم جدا می‌شود. در سال‌های دور و دراز این کار توسط بخش خصوصی انجام می‌شد؛ اما سال هاست که به دست دولت و سازمان‌های وابسته به آن‌ها سپرده شده است؛ مضاف بر آن، متاسفانه همه سازمان‌ها و وزارت خانه‌ها خود به تنهایی دارای چاپ خانه هستند و از دست بخش خصوصی خارج ساخته اند که باید با توجه به اصل واگذاری اصل ۴۴ قانون اساسی این کار‌های به بخش خصوصی برگردد.

۱۳۹۹/۶/۱۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...