نسخه چاپی

یك میلیارد یوروی تخصیصی به بخش سلامت نباید صرف امور دیگر شود

زهرا شیخی، سخنگوی كمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به نتایج بررسی نحوه هزینه كرد یك میلیاردیوروی تخصیصی به بخش سلامت برای مقابله با كرونا به این نكته اشاره می كند كه در برخی حوزه‌ها این تخصیص‌ها كه بین ۳۰تا ۵۰ درصد مبلغ یك میلیاردیورو را شامل می‌شود، به‌جای تقویت كادر درمان و رسیدگی به مطالبات آنها صرف امور دیگری چون پرداخت‌های تامین اجتماعی با بیمه بیكاری و سایر امور جاری شده است كه مجلس به دنبال شفاف سازی نحوه این هزینه كردهاست.

به گزارش نما ،نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به نحوه ورود کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به موضوع گفت: موضوع بررسی نحوه تخصیص یک میلیارد یوروی تخصیصی بخش سلامت از هفته قبل در دستور کار کمیسیون بهداشت و درمان مجلس قرار گرفت و هنوز بررسی‌ها ادامه دارد. برای این منظور مسئولان مرتبط از وزارت بهداشت و درمان، سازمان برنامه بودجه، بانک مرکزی، خرانه داری و دیوان محاسبات در کمیسیون حاضر شدند تا با بررسی دقیق و همه جانبه موضوع، بهترین تصمیم برای حمایت از کادر درمانی کشور اخذ شود. با توجه به اینکه در شرایط سخت و دشواری قرار گرفته‌ایم و کادر درمانی هم بعد از ماه‌ها تلاش و جانفشانی برای سرویس‌دهی به بیماران نیازمند تقویت و تجدید قوا هستند، حداقل باید حق و حقوق قانونی خود را دریافت کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم در ادامه اظهاراتش خاطر نشان کرد: متاسفانه در جریان بررسی موضوع متوجه شدیم که اعداد و ارقامی که هر کدام از این نهادها در خصوص تخصیص اعتبارات از صندوق توسعه ملی ارائه می‌کنند با سازمان، نهاد یا ارگان دیگر تفاوت دارد؛ این امر نشان می‌دهد که در این زمینه یک انسجام و برنامه مدون وجود نداشته است. از طرفی هم نماینده‌های استان‌های مختلف در مجلس استدلال می کردند که بر اساس استعلام هایی که از دانشگاه های علوم پزشکی استانشان گرفته اند، تفاوت‌هایی در نوع پرداخت‌ها وجود داشت که بر پیچیدگی‌های موضوع می‌افزود.

شیخی در پاسخ به این پرسش که تا به امروز چه میزان از یک میلیاردیورو تخصیص پیدا کرده، گفت: در کل به نظر می رسد اعتباراتی که سازمان برنامه و بودجه از صندوق برداشت کرده، به طور کامل به وزارت بهداشت تخصیص پیدا کرده، ولی میزانی که به وزارت بهداشت داده شده، بین یک سوم تا ۵۰درصد مبلغ یک میلیارد یورو تخصیصی است. این تفاوت در درصدها بخاطر آمارهای متفاوتی است که سازمان ها مطرح می‌کردند، سازمان برنامه و بودجه معتقد است که ۵۰درصد را پرداخت کرده اما وزارت بهداشت می گوید که ۳۰درصد دریافت کرده است و بانک مرکزی اعداد دیگری را عنوان میکند.
یازار نیوز

۱۳۹۹/۶/۳۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...