نسخه چاپی

برنامه‌ریزی برای افزایش پوشش خدمات‌گیری كاشت حلزون

عکس خبري -برنامه‌ريزي براي افزايش پوشش خدمات‌گيري کاشت حلزون

رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران گفت: اكنون نسبت به آمار ناشنوایان و آمار خدمات گیری كاشت حلزون، ۶۰ تا ۷۰ درصد است اما امسال برنامه‌ریزی كردیم تا همه این افراد را پوشش دهیم با اینكه منابع آن تامین نشده است.

به گزارش نما ،مهدی یوسفی روز چهارشنبه در مراسم امضای تفاهم نامه چهارجانبه بین سازمان بهزیستی، کمیته امداد، بنیاد شنوایی بخشی شفا و هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران افزود: برنامه داریم تا کاشت حلزون برای تعداد افرادی که در سال ناشنوا متولد می شوند، انجام دهند و این اقدام از سوی تیم تخصصی انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ چهاردهمین مرکز تخصصی کاشت حلزون در زاهدان فعالیت خود را آغاز کرد و مردم این خطه هرگز باورشان نمی شد که برخی عمل های جراحی جز تهران در جای دیگری نیز انجام شود که اینها نمونه عدالت محوری است.

رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران گفت: پای کار هستیم و متخصصان مربوطه عمل کاشت حلزون را در مراکز دولتی انجام می دهند؛ متخصصی که در بخش خصوصی، اعمال ساده را با چند میلیون تومان انجام می‌دهد، عمل کاشت حلزون را با همان قیمت در مراکز دولتی انجام می‌دهد که پرداخت به او هم با تاخیر انجام می شود.

یوسفی افزود: هیات امنا در حوزه شنوایی، پیگیری هایی انجام می دهد و مصوبات قانونی در ردیف مالی قانون آن آمده است اما سه تا چهار سال است که این اعتبارات داده نشده است و مهم نیست چراکه عزم هیات امنا این است که اگر هم دولت پولش را نداده از منابع خودش تامین کند.

وی اضافه کرد: اکنون در مناقصاتی که انجام می دهیم، هزینه های تمام شده تا چهار میلیون تومان کمتر شد و قبلا ۵۲ میلیون بوده و الان ۴۸ میلیون تومان شده است. هر چه تورم بالاتر می رود قیمت ها را کمتر انجام می دهیم.

رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران با قدردانی از اقدامات بهزیستی در حوزه ناشنوایان گفت: اگر می خواهید ببیند مملکت اسلامی در حوزه معیشتی چطور می تواند برنامه ریزی کند که توان تجهیزی و مالی خود را به صورت عادلانه در اختیار افراد قرار بدهد نمونه آن در حوزه بهزیستی قابل مشاهده است. الگوی خدمات رسانی بهزیستی به راحتی قابل تکرار شدن در خدمات دیگر خواهد بود البته پایه اقدامات بهزیستی فقط مربوط به معلولان نیست و همه افراد جامعه نیاز به زیست بهینه دارند که با جمع کردن توان کشور و با کانال‌کشی مناسب قابل تحقق است چراکه بسیاری مشکلات جامعه، عوامل بیرونی ندارند.

یوسفی در بخش دیگری از سخنان خود به رتبه بالای ایران در عمل پیوند اشاره کرد و گفت: ایرانی در خاورمیانه از نظر پیوند در رده های بالای پیوند قرار دارد که به خاطر تکنیک مهارت های منابع انسانی و تجهیزی است. بسیاری افراد از کشورهای خارجی به خاطر ابعاد فنی و هزینه های پیوند برای عمل به ایران می آیند.
ایرنا

۱۳۹۹/۷/۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...