نسخه چاپی

اختصاصی نما:

مستند «در لباس سربازی»

عکس خبري -مستند «در لباس سربازي»

در روزهای گذشته شاهد پخش یك مستند به عنوان "در لباس سربازی" از صدا و سیما بودیم كه به گوشه ای از گنج های هشت سال دفاع مقدس پرداخت

در روزهای گذشته شاهد پخش یک مستند به عنوان "در لباس سربازی" از صدا و سیما بودیم که به گوشه ای از گنج های هشت سال دفاع مقدس پرداخت در این مستند برخی تصاویر، فیلم‌ها، اسناد و همچنین خاطرات شفاهی خودگفته‌ی آیت‌الله خامنه‌ای از دوران دفاع مقدس برای نخستین بار منتشر شد.

«مسئولیت‌های نظامی آیت‌الله خامنه‌ای در سال‌های اول انقلاب»، «ممانعت ایشان از فروش هواپیماهای نظامی توسط دولت موقت»، «ماجرای حضور ایشان در جبهه‌ها و تشکیل ستاد جنگ‌های نامنظم با همراهی شهید چمران»، «ماجرای آزادسازی سوسنگرد» حضور ایت الله خامنه ای در جبهه‌های جنگ با لباس سربازی و با لباس روحانیت در خدمت به مردم و... از موضوعاتی هستند که «در لباس سربازی» به آنها پرداخته می شود.
این مستند گویای واقعیاتی است که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌شود. مهم ترین نکته مستند این است که مقاومت با دست خالی هم باعث پیروزی می شود با توجه به اینکه در زمان جنگ نیروهای ما جنگیدن به روش کلاسیک را یاد نگرفته بودند و سلاح آنچنانی هم در اختیارشان نبود توانستند با دست های خالی دشمن را تا حدود یک ماه در پشت دروازه های خرمشهر نگه دارند و در نهایت هم دشمن را از خاک کشور راندند دومین موضوع مهم ناکام ماندن جریان های معارض و منافق داخلی بود جریان منافقین، لیبرال‌ها و سلطنت‌طلبان که در سطوح بالای نظام بوده‌اند نه تنها یاری گر انقلاب نبودند بلکه فضا را غبار الود و تیره و تار می کردند و در ابتدای انقلاب صف خود را از مردم جدا کرده و رسوا شدند همچنین مدیریت الهی انقلاب از جمله درس هایی بود که نمیتوان از آن غافل شد انقلاب اسلامی از همان روزهای اول تحت توجه الهی بود و در زمانی که جمهوری اسلامی بدون هیچ‌گونه آمادگی مورد حمله نظامی قرار گرفت، توجهات الهی مانع از سرنگونی نظام در یک جنگ تمام‌عیار شد.
این نعمت ها به لطف و عنایت الهی هنوز هم در نظام اسلامی جریان دارد. دشمنان اسلام و انقلاب در صدد هستند با تحریف واقعیات جنگ، مردم را از این گنجینه‌های دفاع مقدس محروم کنند و بیان این واقعیات بعد از 30 سال نشان می‌دهد دفاع مقدس نیاز به تولید محتواهای بیشتر دارد تا کمین تحریف دشمن در این میدان کارساز نیفتد.

۱۳۹۹/۷/۱۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...