نسخه چاپی

تاجران خون؛ مستندی ضدآمریكایی با برد موشك بالستیك

عکس خبري -تاجران خون؛ مستندي ضدآمريکايي با برد موشک بالستيک

نقد زیربنایی و بازنمایی ریشه های شوم تمدّن آمریكا، هدف اصلی از تولید این اثر بود كه در واحد توانمندسازی گروه هنری مهاجر تهیه شده است.


در حالی‌که بدعهدی‌های مداوم آمریکا و ظلم بی‌پایان به ملت‌ها و حتی به شهروندان خود، این روزها بیش از هر زمانی، روی دیگر سکه سیاست نیویورکی‌ها را نشان می‌دهد، نمایش ریشه ها و عقبۀ این ظلم تاریخی موضوع مستندی پژوهشی به تهیه کنندگی گروه هنری مهاجر و کارگردانی وحید هداوند تولید شده است، هداوند در این باره گفت: مستند "تاجران خون"، اثری با موضوع ناگفته های تکان¬دهنده، از ریشه های تاریخی و شخصیت مخوف کریستف کلمب و چگونگی اشغال آمریکا و قتل عام بومیان است. فیلم، به پشت پرده سفر کلمب و حوادثی که به کشتار 95 میلیون بومی آمریکا و سیاهان آفریقایی منجر می‌شود می پردازد.
این پژوهشگر و کارگردان حوزه مقاومت خاطرنشان کرد: فیلم پس از نمایش حضور کلمپ و پیوریتن-های انگلستان در آمریکای اشغال‌شده، به تشکیل سازمان روابط خارجه آمریکا اسرائیل ( آی پک) می‌پردازد که در واقع ادامه همان روند خون‌بار ساختارهای اولیه در اداره این قاره است، این اثر در نهایت با گریزی به زمان حال و حوادث اخیر و قتل جورج فلوید به اتمام می‌رسد.
هداوند انتشار مناسب فیلم در حوزه بین‌الملل را عاملی برای روشنگری نسبت به واقعیت آمریکا در اذهان عمومی جهان برشمرد و تصریح کرد: فیلم با نگاه و نقد تمدّنی به سراغ آمریکا رفته و در صورت انتشار خوب در سطح بین‌الملل به ‌قدر بضاعت خود می‌تواند مثل یک موشک بالستیک، به قلب دشمن تمدنی ما ضربه بزند.
محقق و کارگردان "تاجران خون" ادامه داد: نقد زیربنایی و بازنمایی ریشه های شوم تمدّن آمریکا، هدف اصلی از تولید این اثر بود که در واحد توانمندسازی گروه هنری مهاجر تهیه شده است.
فرهاد عباسی مدیر گروه هنری مهاجر نیز ضمن اشاره به استفاده از نیروهای جوان مهارت آموخته در حوزه تولید مستند گفت: مهاجر امسال با حمایت، هدایت و نظارت کیفی و هنری و بر روی فعالیت جوانان مستعد و انقلابی به فعالیت آن‌ها شیب رشدی داده که خروجی آن ان شاءالله تولید20 اثر مستند با موضوعات و کیفیتی شبیه "تاجران خون" است.
مستند "تاجران خون" به تهیه کنندگی و نویسندگی مصطفی آقامحمدلو و فرهاد عباسی و نیز تحقیق و کارگردانی وحید هداوند در دو نسخه انگلیسی و فارسی به ‌زودی راهی جشنوارههای داخلی و خارجی خواهد شد.

۱۳۹۹/۷/۱۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...