نسخه چاپی

مجلس برای تصویب «كوپن الكترونیك» عجله كرد

عکس خبري -مجلس براي تصويب «کوپن الکترونيک» عجله کرد

اسماعیلی، كارشناس مسائل اقتصادی اقدام مجلس در تصویب طرح توزیع كالابرگ الكترونیكی را اقدامی عجولانه و غیركارشناسانه خواند.

به گزارش نما، حمید اسماعیلی، کارشناس مسائل اقتصادی اقدام مجلس در تصویب طرح توزیع کالابرگ الکترونیکی را اقدامی عجولانه و غیرکارشناسانه خواند و گفت: مسئولان در مورد این موضوع هیچ مشورتی با ما نکردند.

وی افزود: ‌ای کاش مجلس برای اجرای این طرح با دولت هم هماهنگ می‌شد، چون نهایتاً دولت باید این طرح را اجرایی کند و وقتی هم که دولت مخالف است این طرح اجرایی نخواهد شد و آن وقت مردم این موضوع را مطالبه خواهند کرد.

اسماعیلی با بیان اینکه وضعیت فعلی اقتصاد ایران جنگی نیست، گفت: وضعیت ما از نظر وجود کالا خوب است اما توان خرید وجود ندارد. کشورهای دنیا برای حل این معضل، حقوق و هزینه‌ها را با هم تنظیم کردند که اگر ما هم حقوق کارگران و کارمندان را واقعی کنیم قدرت خرید افزایش پیدا خواهدکرد.

کارشناس مسائل اقتصادی مطرح کرد: همانطورکه سازمان بهزیستی و کمیته امداد افراد مورد نظر را شناسایی کرده و برای آنها پرونده تشکیل داده‌اند کالاهای اساسیِ مورد نیاز کارگران و کارمند را هم می‌توان از طریق تعاونی‌های مربوطه توزیع کرد.

در ادامه عباسعلی ابونوری، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز در رابطه با مزایا و معایب کوپن الکترونیک گفت: رضایت‌مندی جامعه زمانی افزایش پیدا خواهد کرد که یارانه‌ها، کمک‌ها و کوپن‌ها به صورت نقدی به مردم پرداخت شوند.

وی افزود: ما در گام نخست به جای مصرف کنندگان باید به بخش تولید یارانه می‌دادیم که اگر اینطور عمل می‌شد الان جهش تولید محقق شده بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه طرح توزیع کوپن را در شرایط فعلی اشتباه و غیرکارشناسی خواند و گفت: ما فکر می‌کنیم چون عنوان «الکترونیکی» را به کوپن اضافه کردیم شرایط و موقعیت‌مان هم بهتر می‌شود درصورتیکه اینطور نیست.

ابونوری با تأکید بر اینکه توزیع یارانه نقدی به هیچ وجه تورم زا نیست، افزود: ما در طول این چهل سال به تولیدکننده یارانه ندادیم که تولید و عرضه افزایش پیدا کند و قیمت‌ها هم بالا نروند که در حال حاضر هم افزایش قیمت‌ها ناشی از همین کمبود تولید و عرضه است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری خصوصی سازی را از سال ۱۳۸۲ ضروری برشمردند، گفت: ما با طرح توزیع کوپن دوباره در دام اقتصاد دولتی میفتیم و هرچه قدر که دولت بیشتر ورود کند اقتصاد دولتی تر و امکان خصوصی سازی هم به معنای واقعی کمتر خواهدشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تصریح کرد: ما به همان اندازه که به مصرف کننده توجه داریم باید به تولیدکننده هم توجه کنیم یعنی دولت باید کالا و مواد اولیه مورد نیاز بخش تولید را تأمین کند.
بازار

۱۳۹۹/۷/۲۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...