نسخه چاپی

آیت الله مجتهد شبستری در گفتگو با نما:

پذیرش لغو تحریم‌ها به هر قیمت غیر قابل قبول است/ اكنون وقت دوقطبی كردن جامعه نیست

عکس خبري -پذيرش لغو تحريم‌ها به هر قيمت غير قابل قبول است/ اکنون وقت دوقطبي کردن جامعه نيست

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اظهارات آقای نوبخت به نفع فضای سیاسی كشور نیست و ممكن است به فضای دوقطبی در جامعه دامن بزند.

آیت الله محسن مجتهد شبستری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با خبرنگار نما، درباره نامه محمدباقر نوبخت به قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی که در آن نوشته بود، امروز مردم ایران به جای اعانه و یارانه از مدیران خود رفع تحریم و برداشتن زانوی زور از گلوی اقتصاد ایران را با حفظ عزت ‌ملی طلب می کنند، گفت: رفع تحریم ها خواسته همه ماست اما اینکه چگونه و چطور این اتفاق بیفتد مهم است. یعنی رفع تحریم ها نباید با پیش شرط و برجام های بعدی تحقق یابد.

وی بیان کرد: دولت موظف است هم از معیشت و سفره مردم با ارائه بسته های معیشتی و یارانه حمایت کند و هم اینکه راهکارهایی را برای بی اثر کردن تحریم ها در نظر گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اظهارات آقای نوبخت به نفع فضای سیاسی کشور نیست و ممکن است به دوقطبی در جامعه دامن بزند، تأکید کرد: با آمدن بایدن نباید خیال کرد که تحریم ها بلافاصله و بدون پیش شرط برداشته می شود؛ چون بایدن پیش شرط هایی را مطرح خواهد کرد که همین مسئله خود مشکلی در مسیر احیای برجام است.

آیت الله مجتهد شبستری گفت: فضای سیاسی کشور نیازمند آرامش است و قوه مقننه و دولت موظف هستند که به دور از تنش با یکدیگر همکاری کنند؛ لذا واکنشی که نوبخت به اظهارات آقای قالیباف داشت، اصلاً بجا و پسندیده نبود.

وی تصریح کرد: نباید مشکلات کشور را به تحریم ها گره زد و باید مدنظر قرار داد که بخش عمده ای مشکلات کشور ناشی از مدیریت غیرصحیح داخلی است که با اصلاح روند مدیریتی حل خواهند شد؛ بنابراین برای مردم اصلاح روند مدیریتی مهمتر از برداشته شدن تحریم ها به هر قیمتی هستند.

۱۳۹۹/۸/۲۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...