نسخه چاپی

آیت الله محمود رجبی در گفتگو با نما:

رئیس جمهور به‌جای طرح مسائل حاشیه‌ای به فكر معیشت مردم باشد

عکس خبري -رئيس جمهور به‌جاي طرح مسائل حاشيه‌اي به فکر معيشت مردم باشد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در مقطع كنونی مهمترین موضوع مسئله اقتصاد و معیشت مردم است بنابراین طرح مسائل حاشیه ای آن هم از سوی مسئولان بدون شك كج سلیقگی، عدم بصیرت و یا آدرس اشتباه دادن به مردم است

آیت الله محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار نما، در واکنش به سخنان اخیر رئیس جمهور مبنی بر بازنگری در قانون اساسی، گفت: در شرایطی قرار داریم که باید سخنان و موضع گیری های مسئولان، آرامش را در جامعه حاکم کند از این رو نباید تشویش اذهان عمومی ایجاد کرد تا دشمن از آن سوء استفاده کند.
وی با بیان اینکه باید هم و غم مسئولان حل مشکلات مردم و رونق اقتصادی باشد، تصریح کرد: به اعتقاد بنده اگر از مردم نظر خواهی صورت گیرد هیچ یک از آنها دغدغه و مطالبه خود را سخنان اخیر رئیس جمهور نمی دانند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین بر همکاری و تعامل قوا برای حل مشکلات مردم تاکید کرد و با اشاره به تفکیک قوا به عملکرد و وظیفه مجلس شورای اسلامی پرداخت و اظهار داشت: مجلس دو وظیفه «نظارت» و «قانون گذاری» را برعهده دارد و در حوزه نظارت می تواند از وزراء سوال و یا آنها را استیضاح کند.
رجبی اضافه کرد: اگر مجلس در جریان امور نباشد نمی تواند تصمیم درست اتخاذ کند به همین جهت باید ازوظیفه نظارت خود به نحو مطلوب استفاده کند، حتی وقتی قرار است تعهدات بین المللی صورت بگیرد، مجلس نیز اظهار نظر می کند.
وی با بیان اینکه وزراء خط فرمان را از رئیس جمهور دریافت می کنند، گفت: مجلس خط فرمان به اعضای کابینه نمی دهد بلکه در قالب سوال، استیضاح و تذکر انجام وظیفه می کند و این از حقوق قانونی مجلس است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) فرموده بودند«مجلس در راس امور است» و این سخنان حکیمانه نشان دهنده آن است که مجلس و نمایندگان باید نسبت به همه امور اشراف داشته باشند و به عنوان یک قوه عزم خود را برای حل مشکلات اقتصادی جزم کنند و در همین راستا هرجا از مسئولان اجرایی، ضعف و ناکارآمدی مشاهده کردند، سوال و یا تذکر بدهند.
رجبی با تاکید براینکه استیضاح و سوال از وزرا موضوع جدیدی تلقی نمی شود و در طول تاریخ انقلاب هم وجود داشته است، گفت: بنابراین اگر فردی بخواهد این حقوق مجلس را نفی کند، برخلاف قانون اساسی عمل می کند.
وی اظهار داشت: در مقطع کنونی مهمترین موضوع مسئله اقتصاد و معیشت مردم است بنابراین طرح مسائل حاشیه ای آن هم از سوی مسئولان بدون شک کج سلیقگی، عدم بصیرت و یا آدرس اشتباه دادن به مردم است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه باید صدای واحد از سوی مسئولان شنیده شود، گفت: مقام معظم رهبری اخیرا توصیه هایی به مسئولان ارائه کردند، این توصیه های باید سرلوحه مسئولان بلند پایه قرار گیرد و تمام تلاش خود را با حفظ وحدت و همدلی در راستای حل مشکلات مردم معطوف کنند.

۱۳۹۹/۱۰/۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...