نسخه چاپی

۶۶ دوربین ثبت تخلف برای ایمن‌سازی مسیرهای استان همدان نیاز است

عکس خبري -?? دوربين ثبت تخلف براي ايمن‌سازي مسيرهاي استان همدان نياز است

رییس پلیس راه استان همدان گفت: بیشتر جاده‌های این استان دوربین ندارد و برای ایمن‌سازی محورهای ارتباطی ۶۶ دوربین ثبت تخلف سرعت نیاز است.

به گزارش نما ،سرهنگ رضا عزیزی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر ۶۶ پایه دوربین در جاده های این استان نصب شده که ۵۸ پایه دارای دوربین و مابقی دچار نقص فنی شدند.

وی اضافه کرد: سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری و تجهیزات ۶ دستگاه از دوربین‌های نصب شده در جاده های این استان از جمله ۲ دستگاه دوربین در جاده ملایر، جاده غارعلیصدر و جاده همدان - کرمانشاه به سرقت رفته است.

رییس پلیس راه استان همدان گفت: در حال حاضر جاده های شهرستان کبودراهنگ - زنجان، جاده بیجار، شهرستان تویسرکان، بخشی از جاده غارعلیصدر تا راهدارخانه سوباشی دوربین ثبت تخلف سرعت ندارند.

سرهنگ عزیزی درباره ضرورت استفاده از دوربین ثبت تخلف گفت: با توجه به توسعه شهرنشینی، افزایش چندین برابری خودروها چارت سازمانی و تعداد پاسگاه های پلیس راه افزایش نداشته است و با همان تعداد نیرو محورها کنترل می شود.

وی بیان کرد: در این شرایط که استفاده از تکنولوژی روز به روز در جهان در حال افزایش است دیگر زمان کنترل سنتی خودروها نیست بلکه باید از ابزار و تجهیزات نوین برای رصد جاده‌ها و تخلف‌های احتمالی استفاده کرد.

رییس پلیس راه استان همدان ادامه داد: دوربین‌های به کار رفته در جاده‌ها باید چهره راننده و پلاک خودرو را به وضوح نشان داده تا بر اساس آن بتوان به راحتی داشتن گواهینامه، کارت خودرو، معاینه فنی و دیگر مدارک را بدون توقیف وسیله نقلیه بررسی کرد.

سرهنگ عزیزی افزود: همچنین باید بدون حضور فیزیکی نیرو در سطح جاده و از پاسگاه و مقر پلیس راه بتوان تخلف‌هایی نظیر نبستن کمربند ایمنی، صحبت با تلفن همراه، خوردن و آشامیدن، اضافه سرنشین و نقص سیستم روشنایی و دیگر تخلف ها رصد شود.

وی گفت: جاده همدان - تهران و همدان - به سمت غرب کشور در نزدیکی شهر صالح آباد به سامانه هوشمند توزین در حال حرکت وسایل نقلیه حمل بار مجهز شده بود که سارقان اقدام به سرقت تجهیزات این سامانه در صالح آباد کردند.

سرهنگ عزیزی اضافه کرد: با توجه به کاهش تردد به علت شیوع ویروس کرونا میزان تخلف سرعت در ۹ ماهه سالجاری ۴۳ درصد کاهش داشته است.
ایرنا

۱۳۹۹/۱۰/۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...