نسخه چاپی

آغاز فعالیت تالارهای پذیرایی با یك سوم ظرفیت از چند روز آینده

عکس خبري -آغاز فعاليت تالارهاي پذيرايي با يک سوم ظرفيت از چند روز آينده

ابراهیمی نیا، رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران با بیان اینكه با شیوع بیماری كرونا، از یك سال پیش حدود یك هزار تالار پذیرایی در تهران تعطیل شدند، گفت: با رایزنی های انجام شده موافقت ضمنی برای آغاز فعالیت این واحدهای صنفی طی چند روز آینده به عمل آمده است.

به گزارش نما ،خسرو ابراهیمی نیا روز شنبه در گفتگو با خبرنگار بازار یادآور شد: اواخر سال گذشته با شیوع ویروس بیماری کرونا و تصمیمات سختگیرانه تر تمام تالارهای پذیرایی در تهران تعطیل شدند، اما طی جلسه اواخر هفته گذشته در ستاد مقابله با بیماری کرونای تهران، موافقت های اولیه برای آغاز فعالیت تالارهای پذیرایی بدست آمد.

وابستگی حدود ۳۰ شغل دیگر به فعالیت تالارهای پذیرایی
وی اظهارداشت: با تعطیلی تالارهای پذیرایی در تهران کاسبی حدود ۳۰ شغل نیز از جمله تولید کنندگان لباس عروس، گل فروشی ها، عکاسان و فیلمبرداران، فروشندگان ظروف یکبار مصرف، مرغ و گوشت فروشی ها، تزئیناتی های سفره های عقد، میوه و شیرینی فروشان و اجرا کنندگان برنامه های هنری خراب شد و انتظار داریم با آغاز فعالیت تالارها، بار دیگر به تدریج کسب و کار در این واحدهای صنفی رونق بگیرد.

نایب رئیس اتاق اصناف تهران و رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی وتجهیز مجالس تهران با اشاره به نیروی انسانی شاغل در تالارهای پذیرایی تهران، گفت: حدود یک هزار واحد صنفی در تهران هر کدام بین ۳۰ تا ۴۰ کارگر خدماتی داشتند و با تعطیلی تالارها، همه این کارگران بیکار شدند.

ابراهیمی نیا افزود: متاسفانه با تعطیلی تالارهای پذیرایی شاهد ورشکستگی خیلی از تالارداران تهران بودیم و حتی بسیاری از صاحبان تالارها با وجود سرمایه گذاریهای زیادی که در تالارهای خود انجام داده اند در تامین هزینه های زندگی و معیشت خود دچار مشکلات اساسی شدند.

وی اظهار داشت: برای آغاز فعالیت های تالارهای پذیرایی در تهران، با رایزنی های انجام شده با ستاد ملی مقابله با کرونا و ارائه راهکارهای مناسب برای رعایت پروتکل های بهداشتی و هماهنگی های انجام شده با استانداری تهران، موافقت ضمنی برای فعالیت این واحدهای صنفی اخذ شده، اما هنوز رسما آغاز فعالیت تالارهای پذیرایی ابلاغ نشده است.

آغاز فعالیت تالارها با یک سوم ظرفیت
رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران خاطرنشان کرد: قرار است تالارهای پذیرایی در تهران با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری با یک سوم ظرفیت کار خود را از چند روز آینده آغاز کنند.

تالارهای پذیرایی در تهران گنجایش ۴۰۰ تا ۵۰۰ میهمان را دارند و با آغاز فعالیت این واحدهای صنفی، باید تالارهای یاد شده در هر میهمانی از ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر پذیرایی کنند

ابراهیمی نیا با بیان اینکه طبق مستندات ارائه شده به ستاد کرونا، تالارهای پذیرایی در تهران با یک سوم ظرفیت خود کار خود را آغاز می کنند، اظهارداشت: طبق مستندات و پروانه کسب صادره از سوی این اتحادیه، بیشتر تالارهای پذیرایی در تهران گنجایش ۴۰۰ تا ۵۰۰ میهمان را دارند و با آغاز فعالیت این واحدهای صنفی، باید تالارهای یاد شده در هر میهمانی از ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر پذیرایی کنند.

وی گفت: این در حالی است که تالارداران در تهران با توجه به ظرفیت های بالایی که دارند، می توانند با فاصله گذاری و رعایت پروتکل های بهداشتی هرگونه مجالس عروسی و ترحیم را با رعایت تمام ضوابط و مقررات بهداشتی به سهولت در این سالن ها برگزار کنند.

با تعطیلی تالارهای پذیرایی، هرچند اندک مجالس و میهمانی های مردم، در مکان های نامناسب برگزار می شد و این جای بسیار نگرانی داشت

ابراهیمی نیا گفت: تالارهای پذیرایی متخصص در امور برگزاری مجالس مختلف هستند و این توانایی را دارند از زمان آغاز بکار خود دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا را نیز به درستی اجرا کنند در حالی که با تعطیلی تالارهای پذیرایی، هرچند اندک مجالس و میهمانی های مردم، در مکان های نامناسب برگزار می شد و این جای بسیار نگرانی داشت.

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران وی تصریح کرد: اگر میهمانی ها، عروسی ها و مراسم عزا در تهران در مکان‌های نامناسب برگزار ‌شود، در این صورت هیچ نظارتی بهداشتی وجود نخواهد داشت و در این شرایط خطر شیوع بیماری کرونا نیز در بین مردم افزایش خواهد یافت.

رعایت بیش از ۸۵ درصدی پروتکل های بهداشتی
نایب رئیس اتاق اصناف تهران در ادامه با اشاره به ضرورت الزام پروتکل های بهداشتی در تمام واحدهای صنفی در تهران اظهارداشت: نظارت و بررسی های بازرسان اتاق اصناف و اتحادیه ها نشان می دهد که واحدهای صنفی بیش از ۸۵ درصد پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند.

ابراهیمی نیا یادآورشد: خوشبختانه وضعیت رعایت فاصله گذاری و پروتکل های بهداشتی در واحدهای صنفی در تهران بهتر شده و نصب برچسب " بدون ماسک وارد نشوید" حاکی از توجه بیشتر مغازه داران به سلامتی مردم و جامعه است.

نایب رئیس اتاق اصناف تهران تاکید کرد: سلامت شهروندان و مردم برای ما اهمیت زیادی دارد و اصناف در این زمینه همیشه پیشگام بوده اند و همواره کاسبها در مشکلات و عرصه های مختلف منافع ملی را بر منافع خود ترجیح داده اند.

شایان ذکر است که با شیوع بیماری کرونا، تقریبا همه‌ اصناف تحت تاثیر نتایج منفی این ویروس منحوس قرار گرفتند و بسیاری از آن‌ها مجبور به تعطیلی واحدهای صنفی شدند و یا با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت محدود به کار خود ادامه دادند، اما تالارهای پذیرایی یکی واحدهای صنفی بود که جلوگیری از تجمع تاکنون تعطیل شدند و به اجبار تمام عروسی ها و میهمانی ها به زمان دیگری موکول شدند.

با تغییر وضعیت تهران از قرمز به زرد، به تدریج اتاق اصناف و اتحادیه تالارداران تهران به دنبال آغاز فعالیت این واحدهای صنفی بودند و با برگزاری جلسات مستمر با ستاد فرماندهی کرونا در تهران و استانداری تهران موافقت ضمنی برای آغاز فعالیت تالارهای تهران اخذ شده تا این واحدهای صنفی طی چند روز آینده کار خود را آغاز کنند.
بازار

۱۳۹۹/۱۰/۱۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...