نسخه چاپی

مكتب شهید سلیمانی یك حركت جهانی را شكل داد

عکس خبري -مکتب شهيد سليماني يک حرکت جهاني را شکل داد

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان كشور گفت: رفتار، منش و باورهای سردار سلیمانی نشات گرفته از نوع تربیت متعالی بود كه بسترهای آن در خانواده متدین شكل گرفته است.

به گزارش نما ،مینا بیابانی روز شنبه تاکید کرد: مکتب شهید سلیمانی برگرفته از اسلام و مبتنی بر جهاد و مقاومت، ایستادگی در مقابل استکبار جهانی و مبارزه برای استقرار عدالت و جهانی عاری از ظلم و ستم بود.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از توفیقاتی که شهید سلیمانی به دست آورد از خانواده دریافت کرده بود، گفت: در هر جامعه ای، خانواده رکن و جایگاه خاصی دارد؛ پرورش و تربیت اصلی هر فرد در درون خانواده صورت می گیرد و بیشترین تاثیر را در رسیدن فرد به سعادت یا شقاوت دارد.

به گفته رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور، اگر تربیت شهید سلیمانی در خانواده ای شکل می گرفت که نسبت به اعتقادات و همنوعان خود بی تفاوت بودند هیچگاه این بزرگوار آسایش، رفاه، عمر و جوانی خود را برای آسایش مردم فدا نمی کرد.

بیابانی با بیان اینکه تربیت درون خانواده سردار سلیمانی از ایشان فردی نوعدوست، پایبند به اعتقادات و باورهای دینی و ایثارگری ساخت تا بتوان خدمتی به همنوعان انجام دهد، تصریح کرد: می توان گفت تاثیر خانواده در مکتب شهید سلیمانی به سه بخش تقسیم می شود نخست تربیتی که خانواده بر ایشان تاثیر گذاشت؛ داشتن پدر و مادری متدین و با اعتقادات عمیق دینی که باعث شد وی را فردی با شاخصه های شهید سلیمانی معرفی کند.

وی یادآور شد: بخش دیگر تعالی رشد فکری و اعتقادی شهید سلیمانی تحت تاثیر و در خانواده ای شکل گرفت که تشکیل داده بود؛ تاثیرگذاری متقابلی که از شهید سلیمانی به خانواده و از خانواده به ایشان منعکس می شد بویژه از همسر محترم ایشان.

بیابانی با تاکید بر اینکه ارتباطی که سردار سلیمانی با اعضای خانواده و والدین داشتند یکی از شاخص های شهید سلیمانی به عنوان یک فرد عمیقا پایبند به اعتقادات و باورهای دینی بود، خاطرنشان کرد: رابطه ای که وی با اعضای خانواده و والدین داشت حاکی از عمق عشق محبت عطوفت و مهربانی بود. این موضوع را می تواند در نامه هایی که سردار به فرزندان خود نوشته بود دریافت. اساسا اگر این رابطه وجود نداشت حضور او با این جدیت و این میزان از تاثیرگذاری در صحنه های رزمی و دفاعی ممکن نبود.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه قطعا بخش قابل توجهی از این توفیقاتی که شهید سلیمانی به دست آوردند در کنار خانواده دریافت کرده بود، اظهار داشت: در واقع می توان گفت این توفیقات متعلق به شهید سلیمانی و فرزندان و بیشتر همسر ایشان بود زیرا هدایت کننده خانواده در زمان نبود شهید سلیمانی، همسر وی بود که سختی های بسیاری را به جان می خرید و در نبود شهید زندگی را اداره و تربیت فرزندان را بر عهده داشت و توانست یک خانواده متدین و در تراز انقلاب اسلامی را به انقلاب تحویل دهد.

وی با تاکید بر اینکه قطعا اگر همراهی همسر و فرزندان شهید سلیمانی با او نبود سردار این توفیقات را به دست نمی آورد، تشریح کرد: همراهی و همدلی نشان از ثبات اعتقادات و باورهای دینی و عمق این باورها در این خانواده دارد.

بیابانی در بخشی دیگر از سخنان خود، به شکل گیری خانواده وطن و خانواده جبهه مقاومت و تاثیر آن بر سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: در واقع مکتب شهید سلیمانی یک حرکت و خانواده جهانی را شکل داد و ایجاد کرد.

به بیان وی، در زمانی که ایران به عنوان یک کشور ثالث نقش مستشاری را در کشورهای مقاومت در مواجه با دشمنان ایفا می کرد برای بسیاری از مردم قابل قبول نبود و بسیاری در مقابل این ایده و تفکر می ایستادند و مقاومت می کردند اما منش و سیره و رفتار و عملکرد شهید سلیمانی بود که باعث شد مردم به مرور زمان نسبت به این موضوع آگاهی پیدا کنند.

بیابانی با تاکید بر اینکه شهید سلیمانی مردم را همراه خود کرد، افزود: این موضوع را می توان در خیل عظیمی از مردم که وقتی که برای تجلیل و قدردانی از او در مراسم تشییع پیکر مطهر سردار حضور پیدا کردند و از حادثه شهادت وی متاثر بودند شاهد بود.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور تصریح کرد: شکل گیری یک خانواده جهانی دارای یک هدف مقدس نشان می دهد که شهید حاج قاسم سلیمانی در چه خانواده و مکتبی پرورش پیدا کرده است.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه هشت نفر دیگر از جمله برادران پور جعفری، زمانی نیا و طارمی بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و با شلیک از پهپادهای ارتش این کشور به شهادت رسیدند.

پنتاگون وزارت دفاع آمریکا نیز اعلام کرد که دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق را با چندین موشک هدف قرار داد.
خبر24

۱۳۹۹/۱۰/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...