نسخه چاپی

امیر رضا واعظ آشتیانی در گفتگو با نما مطرح كرد:

جیغ بنفش مخالفان اصلاح قانون انتخابات

عکس خبري - جيغ بنفش مخالفان اصلاح قانون انتخابات

فعال سیاسی اصولگرا گفت: تعجب می كنم! قانونی كه در مجلس به تصویب می رسد به شورای نگهبان می رود و اعضای این شورا به صورت دقیق درباره آن بحث و بررسی می كنند؛ عده ای قضاوت زود هنگام می كنند و نمی دانم چرا برخی در ارتباط با اصلاح قوانین جیغ بنفش می كشند!

امیر رضا واعظ آشتیانی فعال سیاسی اصولگرا در گفتگو با خبرنگار نما، درباره اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در مجلس، گفت: هر قانونی دلیل ندارد مدت طولانی ادامه داشته باشد؛ نیازمند اصلاح است به همین جهت با به روز کردن قوانین آن هم با توجه به شرایط روز کشور موافق هستم.

وی افزود: البته در این به روز کردن قوانین عده ای موافق و عده ای نیز مخالفت می کنند اما آنچه مسلم است اینکه قانون انتخابات ریاست جمهوی در کشور ما باید اصلاح و به روز شود.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این پرسش که عده ای معتقدند نقش احزاب در طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری نادیده گرفته شده است، اظهار داشت: قبل از آنکه به این پرسش پاسخ داده شود باید به این نکته اشاره کرد که یکی چالش های ما عدم تحزب در کشور است، ما متاسفانه احزاب قوی و کارآمدی نداریم.

واعظ آشتیانی با بیان اینکه ما فقط دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب داریم، گفت: بخش اعظم جامعه خود را مقید به این دو جریان حاکم نمی دانند براین اساس هنر احزاب این است آنها را که به عنوان قشر خاکستری شناخته می شوند به سمت خود هدایت کنند.

وی اظهار داشت: ما فاقد نظام حزبی هستیم اما در همین شرایط شاهد آن هستیم برخی از احزاب در انتخابات حضور فعال دارند به همین جهت نمی دانم چرا عده ای می گویند نقش احزاب در طرح اصلاح قانون انتخابات نادیده گرفته شده است!

این فعال سیاسی اصولگرا محدودیتی برای احزاب فراهم نشده است، افزود: بالاخره این احزاب هستند که باید مردم را پای صندوق رای بیاورند در زمان خود شور و شعف انتخاباتی در کشور برقرار کنند.

واعظ آشتیانی درپاسخ به سوالی مبنی براینکه عده ای از رسانه ها در مخالفت با این طرح القا می کنند این طرح در راستای حمایت از یک نامزد و پیروزی او در انتخابات ۱۴۰۰ در مجلس یازدهم بررسی می شود، تاکید کرد: تعجب می کنم! قانونی که در مجلس به تصویب می رسد به شورای نگهبان می رود و اعضای این شورا به صورت دقیق درباره آن بحث و بررسی می کنند؛ عده ای قضاوت زود هنگام می کنند و نمی دانم چرا برخی در ارتباط با اصلاح قوانین جیغ بنفش می کشند!

وی درباره احتمال پیروزی جریان منتقد دولت در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری، گفت: فضای انتخابات ایران واقعا غیر قابل پیش بینی است و حتی تحلیلگران سیاسی داخلی و خارجی در تحلیل با مشکل روبرو می شوند.

این فعال سیاسی می گوید: در فضای امروز و در آینده اگر با همین سبک پیش برویم هیچ پیش بینی درست نخواهد بود و تا امروز نیز به همین صورت بوده و ممکن است باز هم در کمال ناباوری فردی رای بیاورد که کسی تصور آن را نمی کرد.

۱۳۹۹/۱۰/۱۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...