نسخه چاپی

اتهام سرقت ادبی از فیلم «روح» در چین

عکس خبري -اتهام سرقت ادبي از فيلم «روح» در چين

دیزنی با عنوان «روح» در دومین هفته اكرانش در چین ۱۳.۸ میلیون دلار فروش كرد.



به گزارش نما، به نقل از ورایتی، در حالی که انیمیشن «روح» در شب کریسمس کارش را با فروش ۵.۵ میلیون دلاری در چین شروع کرده بود این آخر هفته به عنوان پرفروش‌ترین فیلم وارداتی ظاهر شد و بسیار فراتر از «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» رفت و حتی انیمیشن قدیمی و محبوب «پونیو» ساخته میازاکی را هم پشت سر گذاشت.

فروش این آخر هفته چین عظیم بود و ۶۰۰ میلیون رینگت (۹۲ میلیون دلار) ثبت شد که گفته شده رکورد بیشترین فروش آخر هفته سال نو در سینما در چین گذاشته شد. این در حالی است که به نظر می‌رسد سرقت ادبی بر روند اکران ۲ فیلم جدید چینی برای هفته آینده تاثیربگذارد و آنها را از رده نمایش خارج کند.

اعلام شده «استاد یین-یانگ: رویای ابدیت» و «دوستان گرمابه» از دوشنبه از رده اکران خارج می‌شوند. گئو جینگ‌مینگ کارگردان روز پنجشنبه برای سرقت ادبی از بخشی از رمان نویسنده در سال ۲۰۰۳ با عنوان «گل‌های هرگز در روزهای هرگز» عدرخواهی کرد، اما حالا فیلم جدید وی «استاد یین-یانگ» به کپی‌برداری از سکانس‌هایی از فیلم ابرقهرمانی مارول یعنی «دکتر استرنج» متهم شده است. این فیلم با فروش ۱۱.۳ میلیون دلاری در رده پنجم فهرست فروش چین جای دارد که خیلی کمتر از فروش ۳۴.۳ میلیون دلاری آن در هفته پیش است. این فیلم که از ۲۵ دسامبر اکران شده تاکنون ۶۸ میلیون دلار فروخته است. این در حالی است که نتفلیکس هم امتیاز پخش فیلم را خریده و قصد دارد آن را از ۵ فوریه به صورت آنلاین اکران کند.

فیلم «دوستان گرمابه» هم به بازسازی غیرمجوزدار از یک کمدی کره‌ای متهم شده است. پیش بینی می‌شود در این شرایط «روح» بیشتر هم بفروشد و فروشش را تا ۵۴ میلیون دلار گسترش دهد. اگر این انیمیشن این موفقیت را کسب کند دومین فیلم پرفروش پیکسار در چین می‌شود. «شگفت‌انگیزان ۲» با ۵۱.۵ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸ از انیمیشن‌های پرفروش در چین است. اما «کوکو» در سال ۲۰۱۷ با فروش ۱۸۹ میلیون دلاری بیستمین فیلم خارجی پرفروش در تاریخ این کشور شد.

انیمیشن «روح» در عنوان چینی اش با نام «سفر معنوی» اکران شده و با اقبال مخاطبان و منتقدان محلی روبه رو شده است. در این فیلم که جیمی فاکس و تینا فی صداپیشگان اصلی‌اش هستند داستان یک پیانیست روایت می‌شود که بعد از بزرگ‌ترین دستیابی به موفقیت هنری تصادف می‌کند و روحش از بدنش خارج می‌شود. انیمیشن «روح»، ابتدا در جشنواره فیلم لندن در ۱۱ اکتبر اکران شد. در حالی که قرار بود برای اکران سینمایی در نظر گرفته شود اما به دلیل شیوع کرونا به صورت دیجیتالی در دیزنی پلاس منتشر شد. انیمیشن، داستان، صداپیشگی و موسیقی اثر مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است.
منبع: سینما پرس

۱۳۹۹/۱۰/۱۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...