نسخه چاپی

پلیس و مردم امنیت را می‌سازند

عکس خبري -پليس و مردم امنيت را مي‌سازند

به گفته سخنگوی نیروی انتظامی امنیت بستر تمام فعالیت‌های انسانی كه پلیس به كمك مردم آن را فراهم می‌كند و آسایش مردم خط قرمز ناجا است.

به گزارش نما ،سردار مهدی حاجیان در اولین نشست خبری که صبح امروز در ستاد نیروی انتظامی برگزار شد، ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت فاطمه (س) گفت: نگاه به پلیس امروزه باید پلیس جامع محور باشد. پلیس امروز نهادی است که علاوه بر اینکه با جرم بر اساس وظایف قانونی مقابله می‌کند، دنبال بررسی علل هاست.

سردار حاجیان گفت: ما بایستی برای هر معلولی با دید پزوهش محور و علمی به دنبال علل وقوع جرم باشیم. پلیس با توجه به اختیاراتش بهدعنوان نهادی اجتماعی که از مردم بخدمت مردم است، نگاه پزوهش محور است و با این نگاه ماهیت آن مشخص می‌شود.

وی افزود:پلیس در تمام ابعاد زندگی مردم نقش ایفا می‌کند بنابراین مقام معظم رهبری نیروی انتظامی را نیروی عظیم انتظامی و مجاهدین فی سبیل الله خواندند که این برای ما افتخار است.

این مقام انتظامی ادامه داد:امروز پلیس ولایت مدار و قانون مدار است و ما نمی‌خواهیم مامو و معذور باشیم بلکه پلیس مسئول و خدمتگذار است و مردم نیاز به آرمش و امنیت دارند که پلیس آن را فراهم می‌کند.

سخنگوی ناجا اظهار کرد: پلیس یار مهربان و مقتدر مردم است. انتظار مردم از نیروی انتظامی این است که اقتدار داشته باشد و از ناجا این مسئله را مردم مطالبه می‌کنند.

معاون اجتماعی ناجا بیان کرد: ناجا الگوی منطقه است و ما تلاش میکنیم به تراز انقلاب اسلامی برسیم.

سردار حاجیان بااشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: مقوله امنیت شامل تولید و حفظ پلیس وظیفه پلیس است، امنیت محصول مشترکی است که پلیس با ایجاد آن بسترساز توسعه اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است.

وی افزود:پلیس مرجع است و رویکرد ما پلیس اجتماعی است. پلیس با کمک مردم امنیت را تامین می‌کند و مردم از پلیس انتظار قانون مداری و ولایت مداری دارند.

این مقام انتظامی ادامه داد: افراد قانون شکن قصد دارند امنیت را خدشه دار کنند که امنیت حق مردم و خط قرمز پلیس است بنابراین‌پلیس اجازه نمی‌دهد امنیت آسیب ببیند و مردم سزاوار بهترین امنیت هستند.

بیشتر بخوانید:
سرقت ۳ میلیاردی در قبال جبران زحمات صاحبخانه

سخنگوی ناجا بااشاره به قانون مجازات اسلامی اظهار کرد: مبارزه با قانون شکنان و اراذل و اوباش به جد ادامه خواهد داشت و نمی‌شود که عده‌ای امنیت را به خطر بیاندازند و در قانون به پلیس اختیار داده شده که هر کجا که امنیت و آسایش مردم خدشه دار شد، مقتدرانه عمل کند.

معاون اجتماعی ناجا بیان کرد:در قانون برای پلیس ۳۷ ماموریت تعریف شده و پلیس روزانه در هزارو۹۰۰نقطه با مردم در تماس است.

سردار حاجیان با بحران کرونا گفت: در روز‌های کرونایی، ناجا بلافاصله تغییر تاکتیک داد و بخش اعظمی از مصوبات ستاد مبارزه با کرونا توسط پلیس اجرا شد. محدودیت‌های ترددی در شهرها، جاده‌ها و حتی مرزها، محدودیت فعالیت اصناف و ایجاد نظم و امنیت در بیمارستان‌ها و آرامستان‌ها از جمله اقدامات پلیس در بحران کرونا بود.

وی افزود: بیشتر دستگاه‌ها تعداد زیادی از نیرو‌های خود را مرخص کردند، اما در این ایام نیز پلیس آماده باش بود و تعداد زیادی از مامورین ما در برف و باران روز‌ها و شب‌ها مشغول به خدمت بودند و هیچ تعطیلی وجود نداشت.

این مقام انتظامی ادامه داد: پلیس عضو تاثیرگذاری در ستا ملی مبارزه با کروناست و پلیس علاوه بر اقدامات قانونی، در پیشگیری و بررسی علت وقوع بزه نیز اقدامات پژوهشی انجام می‌دهد و پلیس ما امروز هوشمند و هوشیار است که از علم نوین استفاده می‌کند.

سخنگوی ناجا با اشاره به هوشمندسازی پلیس اظهار کرد: قرارگاه هوشمندسازی در ناجا راه اندازی شد تا نگاه علمی به فعالیت‌های پلیس داشته باشیم. امروز در کم‌ترین زمان کشف جرم اتفاقا می‌افتد و در پیشگیری نیز اقدامات موثری انجام می‌دهد.

معاون اجتماعی ناجا درباره فصای مجازی بیان کرد: طی سال گذشته به تدریج فضای مجازی گسترش یافت و در این ایام بحرانی، مردم به فضای مجازی کوچ کردند و معاملات مالی، تبلیغات و ... انجام می‌شود و پلیس در فضای مجازی با ایجاد مرکز فوریت‌های پلیس سایبری به ایجا امنیت در آن می‌پردازد و ما از بسیاری از کشور‌ها در این باره جلوتر هستیم.

سردار حاجیان گفت: پلیس در تردد‌های فیزیکی و حقیقی پلیس حضور دارد و امروزه در فصای مجازی نیز حضور داریم و به مردم هشدار می‌دهیم.

وی افزود: اپلیکیشن آموزش همگانی و پلیس من به تازگی راه اندازی شده اند تا تبادل اطلاعات بین مردم و پلیس اینترنتی و نزدیک‌تر شود.

این مقام انتظامی با اشاره به همسایگی با افغانستان و تولید مواد مخدر ادامه داد: پلیس امروز در مبارزه با جرایم سازمان یافته تاثیرگذار است و خط مقدم مبارزه با این جرایم در منطقه ما هستیم و ما صیانت جامعه جهانی را نیز بر عهده گرفتیم پس عملکرد پلیس ما جهان شمول است.

سخنگوی ناجا اظهار کرد: ما ۱۳هزار شهید و جانباز حوزه مواد مخدر داریم که نشان دهنده جدیت پلیس در مبارزه با مواد مخدر است و ما حافظ حقوق بشر دوستانه هستیم و در عمل از جامعه جهانی حفاظت می‌کنیم.

معاون اجتماعی ناجا بیان کرد: ما با ترویست در سطح جهانی نیز مقابله میکنیم زیرا هزینه های مالی این گروه ها از قاچاق مواد مخدر تامین می شود که ما با آن مبارزه می کنیم.

سردار حاجیان با اشاره به عضویت در پلیس اینترپل گفت:استرداد مجرمینی که پس از جرم فراری شده اند نشان می دهد اقدامات پلیس فراتر از مرزهای کشورمان است.

آمار عملکرد نیروی انتظامی در بحران کرونا

وی درباره محدودیت های ۵۰ روزه کرونایی افزود: در این ۵۰ روز، ۴۰۹هزار نفر نیرو در ۱۹۵۸ نقطه به کار گیری شدند. در ابتدا ۱میلیون و ۶۶۳هزار راننده توجیه و عودت داده شدند و ۳میلیون و ۳۰۰هزار پیامک ارسال شد.

این مقام انتظامی با اشاره کاهش ۲۱درصدی ترددها ادامه داد: در مناطق نارنجی و قرمز

سخنگوی ناجا اظهار کرد: بیش از ۱میلیون ۱۵۸هزار بازدید انجام شد و در مجموع ۶۳۵هزار تذکر، ۱۰۴هزار صورتجلسه و ۳۰هزار پلمب انجام شد.

سخنگوی نیروی انتظامی عملکرد ناجا را در ۹ ماهه سال جاری در بحران کرونا و سایر وظایف را تشریح کرد.

معاون اجتماعی ناجا درباره پلیس راهور بیان کرد: ۳۶درصد کاهش تصادفات در سال جاری داشتیم و ۱۹درصد هم تعداد جانباختگان کاهش یافت.

سردار حاجیان درباره پلیس امنیت اقتصادی گفت: حصور پلیس در گمرک بسیار تاثیرگذار بود و در مبارزه با قاچاق و احتکار موفق بودیم. در طول این یک سال، این پلیس از ۱۴۷هزار انبار و اماکن و داروخانه ها بازدید کرد.همچنین با ایجاد هزارو ۹۶۵ پرونه قضایی ۸هزار اماکن متخلف شناسایی و پلمب شدند و ۲هزارو ۱۰۸ نفر دستگیر شدند.

وی افزود: ۶۰۰درصد افزایش تشکیل پرونده درباره قاچاق و احتکار داشتیم. در سال جاری شاهد افزایش ۳۶درصدی پرونده قاچاق کالا و ارز شد.

این مقام انتظامی درباره پلیس مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: کشفیات مواد مخدر در این ۹ماهه ۲۸درصد افزایش یافت.

سخنگوی ناجا درباره قمار آنلاین اظهار کرد: این افراد به صورت باندی عمل کرده و با استفاده از شگردهای حرفه ای، ۱۰باند با ۱۶۴عضو شناسایی و متلاشی شد.همچنین ۳هزارو۹۰۰شبکه شناسایی و منهدم شد و هزارو۴۴۰پرونده تشکیل شده است.

سردار حاجیان درباره مددکاری گفت:در هزارو ۳ نقطه از کشور مراکز و مشاوره در کلانتری ها ایجاد شده و ۶۴۰هزار خدمات مشاوره ای ارایه شده و پرونده های ارجاعی ۳۱۲هزار تا است و ۷۰درصد آنها به مصالحه انجامیده است.

وی افزود:سامانه ۱۱۰ و ۱۹۷ برای ارتباط با مردم است و تاکنون ۱۵میلیون تماس عملیاتی با ۱۱۰ و ۱میلیون و ۲۴۴هزار تماس با ۱۹۷ برقرار شده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: ۳۷نفر از متهمان متواری به کشور بازگرداننده شدند.

وی درباره سرقت اظهار کرد: میزان سرقت های خرد ۸درصد افزایش یافته اما کشفیات پلیس نیز ۱۶درصد افزایش یافته است.
سخنگوی ناجا درباره درمان کرونا اظهار کرد:۹بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی پلیس، ۷۰تیم پزشکی و ۳۴درمانگاه در اختیار مردم قرار گرفت و ۷هزار بیمار بستری شدند.

میزان

۱۳۹۹/۱۰/۲۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...