نسخه چاپی

انسداد مسیر حمل مصالح غیرمجاز در جاده «حیدره» همدان

عکس خبري -انسداد مسير حمل مصالح غيرمجاز در جاده «حيدره» همدان

رئیس اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهرداری همدان از راه‌اندازی گشت باغات در نقاط مختلف شهر همدان خبرداد و گفت: در ۱۵ ماه گذشته ۱۵۸ بنای غیرمجاز در باغات و مناطق مسكونی همدان تخریب شد.

به گزارش نما ،محمدعلی گلشن در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: باغات مناطق دره‌مرادبیگ، سیلوار، حیدره، تفریجان، شهرک بهشتی، پردیس و اعتمادیه گشت باغات نداشت که امسال برای نخستین بار راه‌اندازی شد.

وی با تأکید بر اینکه وظیفه ذاتی پلیس ساختمان نظارت بر ساخت و سازهاست، تصریح کرد: حمل و ورود مصالح غیرمجاز به سمت باغات باید کنترل شود که بر این اساس از مقام قضایی دستوراتی مبنی بر انسداد برخی از راه‌ها گرفته شد.

گلشن با اشاره به انسداد مسیر حمل مصالح غیرمجاز در جاده حیدره، خاطرنشان کرد: بعد از پیگیری‌های چند ماهه مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری همدان راه ارتباطی حمل مصالح غیرمجاز ایجاد شده توسط تعدادی افراد سودجو که شهرک الوند را به مریانج متصل می‌کرد، مسدود شد.

رئیس اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهرداری همدان با بیان اینکه این امر با اخذ دستور از مقام محترم قضایی و همکاری کلانتری ۱۷ مریانج و شهرداری مریانج عملیاتی شد، اظهار کرد: در بخشی از شهرک الوند به سمت حیدره زمین شخصی بوده که توسط افرادی که مصالح غیرمجاز را به سمت باغات حمل می‌کردند، راه ایجاد شده بود که با دستور مقام قضایی این مسیر مسدود شد.

وی از راه‌اندازی پنج گشت شبانه‌روزی در حوزه باغات خبر داد و افزود: با راه‌اندازی پنج گشت شبانه‌روزی در حوزه باغات برای نخستین بار و کنترل بیش از پیش تخلفات ساختمانی و حمل مصالح غیرمجاز در حوزه باغات محدوده و حریم شهر همدان مسیر مذکور توسط گشت باغات حیدره بررسی و شناسایی شد که با حمایت قاطع دادستان همدان مسدود شد.

گلشن با اشاره به اینکه در ۱۵ ماهه گذشته ۸۹۶ مورد ضبط اخطار در مناطق چهارگانه صادر شده است، بیان کرد: ۲۰۶۷ مورد ضبط لوازم سنگین، توقیف ۹۵ دستگاه خودروی حمل مصالح و ۱۶۶ مورد پی‌زنی باغات از اقدامات اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهرداری همدان طی این مدت بوده است.

وی با بیان اینکه سختگیری در حوزه باغات همدان به اندازه کافی وجود دارد، تأکید کرد: پیشنهاد می‌کنم سازمان های متولی از جمله جهادکشاورزی روند صدور مجوز خانه باغی را تسهیل کنند تا باغات حفظ شود ضمن اینکه ما کار نظارتی را با شدت انجام می‌دهیم.

رئیس اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهرداری همدان در پایان از شهروندان همدانی خواست هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در باغات را با شماره تلفن ۱۳۷ شهرداری و ۱۳۱ جهادکشاورزی گزارش دهند.
ایسنا

۱۳۹۹/۱۰/۲۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...