نسخه چاپی

حجت الاسلام احمد سالك در گفتگو با نما مطرح كرد:

ویژگی های رئیس دولت جوان حزب‌اللهی

عکس خبري -ويژگي هاي رئيس دولت جوان حزب‌اللهي

عضو شورای مركزی جامعه روحانیت مبارز گفت: دست یابی به این دولت نیاز به چند شاخصه اصلی است. نخست، میزان ارتقاء بصیرت توده مردم و جامعه عامل اصلی برای این حركت بزرگ در چهل ساله دوم انقلاب براساس بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری است و در این راستا باید میزان شناخت و آگاهی مردم را از طریق رسانه ها افزایش داد.

حجت الاسلام احمد سالک عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با خبرنگار نما، با اشاره به شکل گیری «دولت جوان-حزب اللهی» که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است، گفت: دست یابی به این دولت نیاز به چند شاخصه اصلی است. نخست، میزان ارتقاء بصیرت توده مردم و جامعه عامل اصلی برای این حرکت بزرگ در چهل ساله دوم انقلاب براساس بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری است و در این راستا باید میزان شناخت و آگاهی مردم را از طریق رسانه ها افزایش داد.
وی با بیان اینکه معیارها و شاخصه های «دولت جوان-حزب اللهی» باید برای مردم تبیین شود، افزود: جوانی که باید اهل بصیرت و از صبر و پختگی بسیار بالا برخوردار باشد، به عبارت دیگر فقط بصیرت کافی نیست بلکه باید لحظه به لحظه بصیرت او ارتقاء یابد از این رو باید به معنای واقعی اهل بصیرت باشد.
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، آشنایی با شاخصه ها و مبانی دینی، دشمن شناسی و جریان شناسی را یکی دیگر از الزامات شکل گیری دولت جوان و انقلابی دانست و اظهار داشت: به هرحال تبیین این معیارها و شاخصه ها در انتخاب گزینه اصلح نقش آفرین خواهد بود.
سالک گفت: مرحله بعد، بررسی صلاحیت ها در شورای نگهبان است و شورا باید از بین داوطلبان، گزینه هایی که از صلاحیت لازم برخوردار هستند و سوابق سیاسی، مدیریتی و ...دارند را معرفی کند.
وی اضافه کرد: بویژه آنکه مجلس شورای اسلامی مصوب کرد که شورای نگهبان می تواند برنامه های کاندیداها را مورد بحث و بررسی قرار دهد و این خود گام مثب تلقی می شود به دلیل آنکه از ثبت نام های زیاد در انتخابات ریاست جمهوری جلوگیری می شود.
نماینده ادوار مجلس با تاکید براینکه باید آسیب هایی که ممکن است مانع دست یابی به دولت جوان-انقلابی می شود در نظر گرفته شود، افزود: از این رو لازم است موانع و آسیب ها قبل از انتخابات توسط دستگاه های اجرایی، قضایی و ...برطرف شود.
سالک تصریح کرد: حوادثی هم که در آمریکا اتفاق افتاد نباید در ایران تبدیل به دو قطبی شود و مشکلاتی را به وجود بیاورد به همین جهت مسئولان رسالت اصلی برعهده دارند.
وی در پاسخ به این سوال که با توجه به حضور نیروهای جوان و با تجریه در دولت، آیا احزاب می توانند این چینش را انجام دهند؟، گفت: این موضوع بسیار مهمی است. اگر ما از احزاب فراگیر برخوردار بودیم آنها می توانستند در این زمینه نقش اساسی ایفاء کنند.متاسفانه احزاب فراگیر نداریم.
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز درباره اینکه آیا همین تعداد احزاب که حضوری فعال در عرصه سیاسی دارند می توانند در کادر سازی دولت آینده تاثیر گذار باشند؟، افزود: بله- به شرط آنکه حضور حداکثری رقم بخورد اما اگر تبدیل به رقابت های ناسالم و نامطلوب شود ما ضرر می کنیم.
سالک در عین حال گفت: اگر به سمت دولت حزبی بریم فرصتی است که برای ما فراهم می شود.

۱۳۹۹/۱۰/۲۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...