نسخه چاپی

الهام امین زاده در گفتگو با نما:

باید از جوانان در كنار افراد با تجربه استفاده كرد

عکس خبري -بايد نيروهاي جوانان در کنار افراد با تجربه استفاده کرد

معاون حقوقی پیشین رئیس‌جمهور گفت: همان طور كه به نیروی جوان و خلاق نیاز داریم باید در كنار او از نیروهای با تجریه در مسئولیت های مهم استفاده كنیم.

الهام امین زاده معاون حقوقی پیشین رئیس‌جمهور در گفتگو با خبرنگار نما، با اشاره به ضرورت حضور نیروهای باتجربه و جوان در دولت آینده، گفت: متاسفانه یا از نیروهایی که سالیان سال در بخش های مختلف، مسئولیت هایی را برعهده گرفتند استفاده می شود و یا گاهی اوقاوت بخش هایی از حاکمیت بر استفاده از نیروهای جوان تاکید می کنند و تاکنون ترکیب نیروهایی که تجریه لازم را کسب کرده اند و لازم است از آنها در کنار جوانان استفاده شود شکل نگرفته است.
وی افزود: متاسفانه در بخش های مختلف حاکمیت ما به یکی از این دو گروه رویکرد مثبت نشان داده شده است در صورتی که باید آنها در کنار یکدیگر قرار بگیرند و فعالیت کنند. بالاخره همان طور که به نیروی جوان و خلاق نیاز داریم باید در کنار او از نیروهای با تجریه در مسئولیت های مهم استفاده کنیم.
معاون حقوقی پیشین رئیس‌جمهور در پاسخ به این سوال که آیا احزاب با توجه به نیروهای جوان و با تجربه ای که از آن برخوردار هستند می توانند برای دولت آینده کادر سازی کنند؟، اظهار داشت: در کشور ما احزاب و تشکل های مختلف فعالیت می کنند، برخی از آنها هم حول محور جوانان فعال هستند از این رو وقتی احزاب و جوانان فعال ظاهر شوند، بدنه های رسمی کشور هم سعی می کنند فعالیت بیشتری از خود نشان دهند به همین جهت باید بگویم احزاب می توانند مفید و موثر باشند اما به شرط آنکه از نیروها به نحو مطلوب استفاده کنند.
امین زاده اضافه کرد: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند: «هر دو گروه باید در کنار هم باشند » نمی شود از یک گروه استفاده کرد و گروه دیگر نادیده انگاشته شود.
وی همچنین شکل گیری دولت حزبی در کشور را منوط به شرایطی عنوان کرد و گفت: نیروهایی که در احزاب هستند و می خواهند در بدنه اجرایی کشور سهیم باشند باید در مرحله اول تجریه و علم لازم را کسب کرده باشند و همچنین نیروهای خوش نام و عملیاتی باشند. حقیقتا حضور در کابینه جمهوری اسلامی ایران می طلبد همه مولفه ها لحاظ شود.
معاون حقوقی پیشین رئیس‌جمهور تاکید کرد: صرفا، افراد تجریه دارند اما عملیاتی نیستند و گاهی عملیاتی هستند اما علم لازم را ندارند و گاهی اوقات هم از تجریه لازم برخوردار هستند اما تعهد ندارند بنابراین هرکدام از آنها نباشد آسیب می زند.
امین زاده که سابقه حضور در دولت و مجلس را دارد در پاسخ به این سوال که چرا قوای مجریه و مقننه اقدامی در راستای تقویت احزاب در قالب ارائه طرح و یا لایحه انجام نمی د هند؟، افزود: به دلیل آنکه نگاه ما به احزاب و تشکل ها صرفا یک نگاه انتخاباتی است در صورتی که احزاب باید واسطه ای بین حاکمیت و مردم باشند.
وی با بیان اینکه وقتی دسترسی به بدنه حاکمیت برای مردم سخت باشد می توانند از احزاب کمک بگیرند، گفت: اما متاسفانه در کشور ما وقتی دولت و مجلس قدرت را در دست می گیرند نه در مقابل احزاب همسو با خود و نه در مقابل مردم پاسخگو نیستند.

۱۳۹۹/۱۰/۲۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...