نسخه چاپی

برگزاری مراسم ازدواج زوج‌های جوان در حرم امام رضا(ع)

عکس خبري -برگزاري مراسم ازدواج زوج‌هاي جوان در حرم امام رضا(ع)

مراسم ازدواج جمعی از جوانان با عنوان «عقد نو مزدوجین» با مشاركت خادمان حرم امام رضا(ع) و به همت خیریه شمیم مهرسبحان(شمس) در رواق شیخ طوسی برگزار شد.

به گزارش نما ،خیریه شمس در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری ازدواج‌های ساده، مراسم ازدواج ۲۰ زوج از خانواده‌های کم‌برخوردار، ایتام و سادات را همزمان با روز میلاد حضرت زهرا(س) در جوار حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار کرد.

در این مراسم که به مدت سه روز همراه با اجرای برنامه‌های فرهنگی، سخنرانی، گروه سرود، اهدای بسته‌های متبرک و تکریم زوج‌ها همراه بود مراسم خطبه خوانی عقد در رواق شیخ طوسی برگزار شد.

محمد نوری‌زاده، مدیرعامل خیریه شمیم مهرسبحان(شمس) که مسئولیت برنامه‌ریزی و برگزاری این مراسم را برعهده داشت، گفت: بخش مهمی از فعالیت‌های خیریه و گروه جهادی شمس به ترویج ازدواج آسان، کاهش سن ازدواج و حمایت از خانواده زوج‌های جوان معروف است در همین خصوص تصمیم گرفتیم برنامه‌ای را با همکاری آستان قدس رضوی تدارک ببینیم که همزمان هم مراسم خطبه عقدخوانی زوج‌ها در حرم مطهر برگزار شود، هم بتوانیم چند روز میزبان آنها برای زیارت و تفریح باشیم.

نوری‌زاده افزود: تمام زوج‌های جوان آرزو دارند اولین سفر مشترکشان را چند روزی در مشهد باشند، تمام مردم آرزو دارند که از غذای تبرکی استفاده و بسته تبرکی دریافت کنند؛ به همین منظور با مساعدت مدیرعامل قطارهای فدک بلیت رفت و برگشت تأمین و اسکان این خانواده‌ها نیز از سوی آستان قدس رضوی انجام پذیرفت. مؤسسه نیز به لطف امام رئوف برنامه‌های مختلفی از قبیل دو مرتبه میهمان مهمانسرای حرم مطهر امام رضا(ع)، دریافت هدایا و حتی سیاحت در شهر برای زوجین تدارک دید.

برگزاری مراسم ازدواج زوج‌های جوان در حرم امام رضا(ع)

وی با اشاره به تغییر رفتارهای صحیح سبک ازدواج از منظر اسلام اظهار کرد: متأسفانه بسیاری از آموزه‌های به حق صحیح و مناسب در مقوله ازدواج از آشنایی تا خواندن خطبه عقد، مهریه، مراسم ازدواج به حدی تخریب و تغییر یافته که این روزها زوج‌های جوان در ابتدای زندگی بجای انکه از لحظه‌های وصل خوشحال باشند، بیشتر مشغول جلب رضایت اطرافیان هستند که به همین دلیل وادار به ریخت و پاش و صرف هزینه می‌شوند؛ قطعا در شرایط اقتصادی فعلی برگزاری این مراسم‌ها هم فشار اقتصادی به زوجین تحمیل می‌کند و هم سبب ترویج ازدواج‌های پرخرج می‌شود که با آموزه‌های دینی ما مغایرت دارد.



مدیرعامل خیریه شمیم مهرسبحان(شمس) تصریح کرد: در بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی خود علاوه بر اینکه مسئولیت اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی را بر عهده داریم، تعهد اخلاقی برای حمایت زوج‌های جوان در ابتدای زندگی داده‌ایم. علاوه بر این مقام معظم رهبری در مباحث مهم اجتماعی بارها نسبت به ترویج ازدواج اسان توصیه کردند. مجموع این اهداف باعث رقم خوردن چنین حرکت زیبایی شد و ما برخود لازم دیدیم شروع کننده این مسیر سخت باشیم.

نوری‌زاده در پایان با تأکید بر حضور برندها، مسئولان و سازمان‌های مرتبط با حوزه جوانان و خانواده تأکید کرد: اجرای فرموده‌های رهبری در حوزه خانواده و جوانان نیاز به حضور و مشارکت بیشتر سازمان‌هایی دارد که در این خصوص مسئولیت دارند علاوه بر این حضور برندها، شرکت‌ها و فعالان عرصه اقتصادی و فرهنگی کمک می‌کند سریع‌تر به اهداف مدنظر در این زمینه دست یابیم.
ایکتا

۱۳۹۹/۱۱/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...