نسخه چاپی

آیت‌الله محسن مجتهدشبستری در گفتگو با نما:

تیشه واردات كالاهای مشابه داخلی به ریشه تولید است/ مسئولان اقتصاد مقاومتی را سرلوحه كار خود قرار دهند

عکس خبري -تيشه واردات کالاهاي مشابه داخلي به ريشه توليد است

آیت‌الله مجتهد شبستری گفت: باید از تولید حمایت و از واردات كالاهای مشابه ممانعت شود. اگر این اقدامات صورت گیرد قطعا تحریم های كشور های غربی كارساز نخواهد بود.

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با خبرنگار نما، در پاسخ به این سوال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد اعمال تحریم ها از سوی جبهه غرب بخصوص آمریکا بودیم، برای مقابله و خنثی سازی این تحریم ها باید چه راهبردی را دنبال کنیم؟، اظهار داشت: در مقابله با تحریم های اعمال شده توسط آمریکا که از هیچ تلاشی حتی عملیات های نظامی بر علیه ایران کوتاهی نکردند، امروز دست به تبلیغات و جو سازی های بسیاری بر علیه ایران از یک طرف و تحریم های اقتصادی از طرف دیگر زده است از این رو مسئولان ذی ربط باید در مقابله با شبهه افکنی آنها برنامه ریزی کنند و در مقابل این شبهه افکنی ها در مقام پاسخگویی قرار گیرند تا بتوانند این جو روانی را از بین ببرند.
وی درباره اینکه مسئولان در میدان عمل باید چه برنامه ها و سیاست هایی را اعمال کنند؟، تاکید کرد: طبق توصیه ای رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی» را باید سرلوحه کار قرار دهیم، این اقتصاد مقاومتی اگر از مرحله شعار خارج و به مرحله عمل گرایی وارد شود بدون شک جوابگوی توطئه ها و تحریم ها خواهیم بود.
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: از این رو با توجه به تحریم های اقتصادی در این برهه زمانی، باید فعالیت های پویای اقتصادی را بیش از پیش به عرصه وجود بیاوریم ضمن آنکه اگر توصیه ها و رهنمود های رهبری مو به مو اجرا شود و تولید افزایش و اشتغال توسعه پیدا کند قطعا این تحریم ها اثری بر ایران نخواهد گذاشت.
آیت‌الله مجتهد شبستری با بیان اینکه قدم هایی در این عرصه برداشته شده اما این مقدار کافی نیست، افزود: باید از تولید حمایت و از واردات کالاهای مشابه ممانعت شود. اگر این اقدامات صورت گیرد قطعا تحریم های کشور های غربی کارساز نخواهد بود.
وی همچنین درباره رهکارهایی برای مقابله با روایت های جعلی و دروغین که درباره انقلاب مطرح می شود، اظهار داشت:می توان از دفاع مقدس در این زمینه بهره برد و فیلم ها و سریال هایی که جذابیت داشته و مخاطب پسند هستند را به نمایش گذاشت.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه با وجود آثار زیادی که از امام خمینی(ره) به یادگار مانده است، گفت: اگر ما این آثار را رواج دهیم و رهنمود های رهبری را اجرا کنیم و از فرمایشات امام در آثار هنری بهره ببریم دیگر بستری برای این مسائل تحریفی به وجود نخواهد آمد.


۱۳۹۹/۱۱/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...