نسخه چاپی

لاریجانی با سفیر ایتالیا در تهران دیدار كرد

لوكا جانسانتی سفیر ایتالیا در تهران بعد از ظهر یكشنبه با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو كرد.

به گزارش نما آقای لوکا جانسانتی سفیر ایتالیا در تهران بعد ازظهر امروز یکشنبه با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

لاریجانی در ابتدای این دیدار با اشاره به ارتباطات تاریخی و فرهنگی میان دو ملت گفت: مردم ایران همواره نگاهی مثبت و دوستانه به ایتالیا داشته‌اند.

وی در همین راستا با بیان پیشینه خوب همکاری‌های پارلمانی نزدیک دو کشور افزود:‌ توسه و گسترش همکاری‌های پارلمانی میان مجالس ایران و ایتالیا می‌تواند در روابط رسمی فیمابین تأثیری مثبت بگذارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تحریم‌های صورت گرفته علیه کشورمان را بی‌نتیجه خواند و تصریح کرد: تصمیم به تحریم‌های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران باعث از دست دادن فرصت‌های اقتصادی و تجاری زیادی برای شرکت‌های اروپایی شده است.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش پیروی بعضی کشورهای اروپایی از سیاست‌های قدرت‌های جهانی در خاورمیانه را اشتباه خواند و با بیان اینکه کشورهای زورگو در تحولات منطقه نقشی مخرب دارند، ابراز امیدواری کرد، اتحادیه اروپا نقشی مثبت در برقراری ثبات و آرامش در منطقه ایفاد کند.

در ادامه این دیدار اقای لوجانسانتی سفیر ایتالیا در تهران نتایج انتخابات اخیر در پارلمان ایتالیا را فرصتی باری ارتقاء سطح همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و پارلمانی میان مجالس دو کشور دانست و افزود: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد گسترش و توسعه ارتباطات فیمابین باشیم.

وی در پایان با ابراز خرسندی از مأموریت خود در کشورمان گفت‌وگو و مذاکرات میان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا را فرصتی برای درک و شناخت مواضع و ایجاد تفاهم متقابل دانست.

۱۳۹۲/۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...