نسخه چاپی

افزایش بیكاری و خشم مردم ایتالیا

هزاران كارگر و فرد بیكار در رم، تظاهرات كردند تا اعتراض خود را به آمار بالای بیكاری در ایتالیا نشان دهند و از دولت دو ماهه انریكو لتا، نخست وزیر این كشور بخواهند به جای شعار دادن عمل كند.

به گزارش نما به نقل از روزنامه گاردین ؛ اين تظاهرات که سه اتحاديه بزرگ ايتاليايي آن را برنامه ريزي کرده بودند، نخستين اعتراض بزرگ در اين کشور پس از روي کار آمدن دولت لتا بود. ميزان بيکاري در ايتاليا در ماه آوريل تا 12 درصد افزايش يافت که بالاترين ميزان ثبت شده است. ميزان بيکاري ميان افراد زير 24 سال نيز بالاترين ميزان در تاريخ اين کشور يعني بيش از 40 درصد است.

روساي اتحاديه ها که در مقابل جمعيتي که بيش از 100 هزار نفر برآورده شده است، سخن مي گفتند از لتا به خاطر آنچه فقدان اقدام لازم براي رفع مشکل فوري بيکاري عنوان مي کردند، انتقاد کردند.

دولت لتا قرار است هفته آينده بسته اي را به منظور مقابله با بيکاري جوانان ارائه کند اما برخي معتقدند اقداماتي که در اين زمينه پيشنهاد شده مانند کاهش ماليات براي شرکت هايي که جوانان را استخدام مي کنند، بي فايده است. اقتصاد ايتاليا از اواسط سال 2001 با مشکلات زيادي دست به گريبان بوده است و بيشتر شرکت ها مجبورند به طور پيوسته از تعداد کارکنان خود بکاهند.

۱۳۹۲/۴/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...