نسخه چاپی

نكونام رهبرتیم ملی ایران درراهیابی به جام‌جهانی

سایت Unvision deportes هافبك استقلال را رهبر تیم ملی ایران در راهیابی به مسابقات جام‌جهانی عنوان كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس،سايت «Unvision deportes» در گزارشي نوشت: ايران پس از حضور در رقابت‌هاي جام‌جهاني آرژانتين 1978، فرانسه 1998 و آلمان 2006 براي چهارمين بار حضور در اين مسابقات را تجربه خواهد کرد.

ايران در آخرين رده بندي فيفا، در منطقه آسيا در رده نخست و در جهان در رده چهل و پنجم قرار گرفت. اين تيم در سه حضور قبلي‌اش تاکنون نتوانسته از دور گروهي صعود کند و هواداران اين تيم انتظار دارند در برزيل 2014 اين اتفاق بيفتد.

ايران زير نظر کارلوس کي‌روش، سرمربي پرتغالي‌اش صعود به جام‌جهاني را تجربه کرد؛ در حقيقت ايران در اولين مرحله مسابقات سه پيروزي و سه تساوي به دست آورد.

به هر حال اين تيم در جريان اين مسابقات با مشکل گلزني روبرو شد و نتوانست در شکست يک بر صفر مقابل کره‌جنوبي گلزني کند تا راهيابي‌اش به اين مسابقات به خطر افتد اما در پايان با کسب 16 امتياز توانست صدرنشين گروهش شود و جواز حضور در برزيل را دريافت کند.

کي‌روش مجبور شد خط حمله تيمش را تقويت کند و با ايجاد برخي تغييرات مشکل کمبود گلزني آن را حل کرد. اکنون ايران تيمي متشکل از بازيکنان جوان و بسيار باانگيزه دارد که از سوي هواداران و رسانه‌هاي کشورش بسيار حمايت مي‌شود؛ به خصوص که تيم ملي اعلام کرده هدفش حداقل صعود از مرحله گروهي است.

بازيکناني که تيم را به اينجا رساندند، عبارتند از جواد نکونام، که مثل يک رهبر تيم و در خط مياني در کنار مسعود شجاعي، بازيکن سابق اوساسونا خلاق و با استعداد عمل کرده است.

همچنين رضا قوچان‌نژاد، مهاجم شاغل در ليگ بلژيک در نسل جديد بازيکنان ايران که از سوي سرمربي پرتغالي انتخاب شده‌اند، برجسته است. در اين ميان مي‌توان از اشکان دژاگه، هافبک فولام در ليگ برتر و آندرانيک تيموريان نيز نام برد.

ايران با محدوديت‌هايي که روي هزينه‌ها (براي انجام بازي‌هاي تدارکاتي) دارد خودش را براي رقابت در برزيل 2014، روياي تيم، رسانه‌ها و مردمي که به آن عشق مي‌ورزند، آماده مي‌کند.

۱۳۹۲/۹/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...