نسخه چاپی

سانسور 9 دی در خاطرات روزانه هاشمی

كیهان نوشت: خاطرات هاشمی از نهم دی، به موضوعاتی نظیر هدیه پسته‌كاران و مسائل خانوادگی و موضوع دانشگاه آزاد مربوط می‌شود!

به گزارش نما؛ روزنامه کیهان نوشت: سایت شخصی آقای هاشمی دیروز مطلبی با عنوان «9 دی در خاطرات آیت‌الله هاشمی» منتشر شد که در آن آمده است: «(9 دی 1360). جریمه 21 تومانی هاشمی در مجلس! پس از نماز و جواب مراجعات و نوشتن چهار روز خاطرات عقب افتاده، عازم مجلس شدم. راننده دیر آمد، با کمی تأخیر به مجلس رسیدم. کمیسیون آئین‌نامه داشتیم. بیست و یک تومان، بابت هفت دقیقه، جریمه شدم. عصر جلسه هیأت رئیسه داشتیم. (9 دی 1361). در خانه بودم. بیشتر مطالعه کردم و به کارهای جاری با تلفن پرداختم. عصر به مجلس رفتم. آقای دکتر ]عبدالله[ جاسبی برای گرفتن امضای اعلامیه دانشگاه آزاد ]اسلامی[ و امضای چک برای مخارج دانشگاه آمد. قرار شد سه هزار نفر را در نه واحد بپذیریم. جلسه هیأت رئیسه داشتیم. امور اداری و کارکنان و ترمیم حقوق و برنامه هفتگی مورد بحث بود.
در ادامه این خاطرات آمده است: (9 دی 1362). عصر جمعه با خاطره‌نویسی و پیاده‌روی اقامه نماز جمعه را به آقای امامی کاشانی محول نمودم. چند روز نوشتن خاطرات، عقب افتاده بود؛ جبران کردم. مقداری پیاده‌روی و استراحت داشتم... (9 دی 1367). هدیه پسته‌کاران رفسنجانی به هاشمی. در منزل بودم. کار زیادی نداشتم. بیشتر به استراحت و مطالعه کتاب درباره مسائل بعد از جنگ جهانی دوم گذشت. کوفتگی و نقاهت کمردرد و کسالت دو سه روز گذشته باقی است. آقای ]عبدالمجید[ معادیخواه آمد و گزارش کار بنیاد تاریخ را داد. همشیره‌ زاده‌محمد و دامادش آمدند. اخیراً مرضیه ازدواج کرده؛ داماد فارغ‌التحصیل رشته علوم سیاسی از دانشگاه امام صادق(ع) است. عفت هدیه‌ای داد. شب آشیخ حسین هاشمیان و جمعی از بستگان آمدند. بیشتر مذاکره درباره مشکلات شرکت تعاونی ]تولیدکنندگان و صادرکنندگان[ پسته رفسنجان بود. محسن و رضا ]هاشمیان[ عموزاده‌ها از کویت برگشته و یک ماشین حساب سخنگو به عنوان هدیه آورده‌اند و خواستند در تحسین روابط بکوشیم. مدعی‌اند شرکت تعاونی پسته ضرر می‌دهد؛ تسهیلات بیشتر می‌خواهند با اینکه من عضو شرکت نیستم، معمولاً خیال و شایعه می‌شود که با نفوذ من استفاده زیادی به شرکت می‌رسد. چون متعلق به ده‌ها هزار کشاورز است، برای رفع مشکلات آنها کمک می‌کنم...»
در این خاطرات هیچ اشاره‌ای به حماسه نهم دی سال 1388 که انبوه جمعیت از میدان امام حسین(ع) تا میدان آزادی به خیابان‌ها آمدند و از ساحت اباعبدالله‌الحسین(ع) در برابر هتاکی فتنه‌گران دفاع کردند، نشده است.

۱۳۹۲/۱۰/۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...