نسخه چاپی

روایت موسوی اردبیلی از رد صلاحیت هاشمی

«آیت‌الله هاشمی ‌رفسنجانی در آخرین ساعات برای انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم كاندیدا شد. آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با تصمیم شورای نگهبان به علت شرایط سنی‌اش فاقد صلاحیت حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری تشخیص داده شد».

به گزارش نما؛ هنوز هم كه هنوز است مردم ايران شوك پس از شنيدن اين دو جمله را به ياد دارند. چگونه شد كه يار ديرين امام و انقلاب احساس تكليف كرد كه به صحنه انتخابات بيايد و كمي آن طرف‌تر چگونه شد كه آيت‌الله كه رياست مجمعي براي تشخيص مصلحت نظام را بر عهده دارد فاقد صلاحيت براي رياست‌جمهوري نظام شناخته شد؟ هرچند كه پيروزي نزديك‌ترين كانديدا به آيت‌الله تا اندازه زيادي اين موضوع را به ورطه فراموشي سپرد اما هنوز هم روايت‌هاي مختلف از رد صلاحيت يار ديرين امام ادامه دارد.
روايت‌ها به پيش از انتخابات رياست‌جمهوري هم مرتبط است و از روزهايي هم كه همگي براي راضي كردن آيت‌الله براي حضور در عرصه انتخابات بسيج شده بودند نيز مي‌گويند. روز گذشته آيت‌الله العظمي موسوي اردبيلي از مراجع تقليد كه همان هفت ماه پيش و در بحبوحه رد صلاحيت «آيت‌الله» هم از اين اقدام شوراي نگهبان ابراز نارضايتي كرده بود روايتي كرد از روزهاي پيش از انتخابات و توصيه‌اش به آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني براي حضور در اين رقابت.
به هاشمي گفتم معطل نكند و ثبت نام كند
آيت‌الله العظمي موسوي اردبيلي با اشاره به شرايط هشت سال گذشته كشور يادآور شد: نتيجه عملكرد مسوولان در هشت سال گذشته براي همه مردم و دلسوزان انقلاب و كشور زحمت داشت؛ شرايط به گونه‌يي بود كه هيچ كس حرفش را به ديگري نمي‌گفت يا اگر مي‌گفت نتيجه‌يي در بر نداشت، اما اكنون با عوض شدن شرايط مي‌توان گفت وضع خوبي ايجاد شده است.
آيت‌الله العظمي موسوي اردبيلي به ديدار خود قبل از انتخابات رياست‌جمهوري با آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني اشاره كرد و گفت: قبل از اينكه ايشان ثبت نام كنند با ايشان ديدار داشتم و پرسيدم آيا از شرايط خسته شده‌ايد يا نه؟ ايشان در پاسخ گفتند خسته شدم؛ به ايشان گفتم اگر مي‌خواهيد كاري براي مردم و كشور انجام دهيد، معطل نكنيد و ثبت نام كنيد، چرا كه اگر دخالت نكنيد وضع كشور بد‌تر از گذشته خواهد شد و بايد جواب خدا را بدهيد؛ ايشان بعد از چند روز تماس گرفتند و گفتند كه بعد از فكر كردن به اين نتيجه رسيدم كه حق با شماست.
رد صلاحيت آيت‌الله هاشمي مردم را عصباني كرد
وي اضافه كرد: بعد از اينكه ايشان ثبت نام كردند و شنيدم كه ايشان را كنار گذاشتند و رد صلاحيت كردند، با يكي از اعضاي شوراي نگهبان گفت‌وگويي داشتم و به ايشان گفتم كه شنيدم ايشان را كنار گذاشتيد؛ گفتم اين كار را نكنيد، اين كار مردم را خشمگين و نااميد مي‌كند؛ ايشان هم گفت به فلان شخص بگوييد، چرا كه او بيش از همه به اين كار اصرار دارد؛ بعد از چند روز هم شنيديم كه گفتند به بهانه پيري و از كار افتادگي ايشان را رد صلاحيت كردند در حالي كه همه مي‌دانيم ايشان براي سياست پير نيست.
اين مرجع تقليد تصريح كرد: رد صلاحيت آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني مردم را عصباني كرد و سبب شد كه مردم در انتخابات به حرف ايشان گوش كنند و بنابر توصيه ايشان به آقاي روحاني راي دهند. وي خاطرنشان كرد: حتي بعد از رد صلاحيت آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني، آقاي روحاني خدمت من آمد و گفت اگر صلاح مي‌دانيد و هر كاري لازم مي‌دانيد بگوييد تا من انجام دهم كه من به ايشان گفتم شما فعلا كاري نكنيد چرا كه شايد وضعي پيش بيايد كه حتي آقاي هاشمي و همين طور آقاي خاتمي از شما حمايت كنند. آيت‌الله العظمي موسوي اردبيلي گفت: خوشبختانه با روي كار آمدن دولت جديد مي‌بينيم كه اشكالات جدي در كار‌ها وجود ندارد و فعلا اوضاع اميدوار‌كننده است.

۱۳۹۲/۱۰/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...