نسخه چاپی

اوباما: یك تُن آجر بر سر نقض‌كنندگان تحریم ایران خالی می‌كنیم!

در هفته‌های اخیر، ‌به ویژه در پی ابراز تمایل شركت‌های بزرگ غربی برای تجارت با ایران، مقامات آمریكایی به شدت نسبت به این موضوع واكنش نشان داده و مدعی شده‌اند، كاهش تحریم‌های ایران‌ به معنای باز شدن فضای اقتصادی این كشور برای تجارت جهانی نیست، ولی در جدید‌ترین موضع‌گیری، ‌رئیس‌جمهور آمریكا هشدار داده ‌دولتش همچون «یك تن آجر» بر سر نقض‌كنندگان تحریم ایران خراب خواهد شد!

به گزارش نما؛ باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، هشدار شدیداللحنی به شرکت‌هایی که خواستار ازسرگیری تجارت با ایران هستند، داده و گفته، در صورت نقض تحریم‌های موجود علیه ایران از سوی هر یک از این شرکت‌ها، ایالات متحده همچون «یک تن آجر» بر سر آن‌ها خراب خواهد شد.
اوباما که در یک کنفرانس مشترک مطبوعاتی با فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه سخن می‌گفته، اظهار داشته همچنان که آمریکا و فرانسه برای رسیدن به راهکاری دیپلماتیک برای موضوع هسته‌ای ایران با یکدیگر همکاری کردند، در زمینه اعمال تحریم‌های موجود علیه ایران نیز با یکدیگر ‌همکاری خواهند کرد.
دولت آمریکا هفته گذشته چندین شرکت را در اروپا و خاورمیانه به سبب آنچه نقض تحریم‌های ایران خوانده، جریمه کرده و در لیست سیاه قرار داد؛ این دومین بار از زمان امضای توافق ژنو بود که دولت آمریکا ‌چنین کاری می‌کرد.
اوباما با اشاره به این اقدامات دولتش گفته: هرچند شرکت‌های گوناگون در نقاط مختلف جهان احتمالاً مشغول بررسی زمینه‌های بازگشت به بازار ایران در صورت رسیدن به توافق نهایی هسته‌ای می‌باشند، گفته: «اکنون آن‌ها‌ خودشان ریسک این کار را به جان می‌خرند، زیرا درباره تحریم‌هایی که ما کنترل آن را بر عهده داریم، همچون یک تن آجر بر سرشان خراب خواهیم شد».
گفتنی است، اندک‌ زمانی پیش، هیأتی فرانسوی شامل بیش از صد نماینده از شرکت‌های ‌این کشور از ایران بازدید کردند تا زمینه‌های برقراری تجارت با ایران را ‌ارزیابی کنند. به همین سبب، سخنان اوباما سبب شد مهمان وی یعنی اولاند موضعی تدافعی بگیرد‌.
در این کنفرانس، اولاند اظهار داشت ‌به شرکت‌های مذکور هشدار داده که تحریم‌های ایران همچنان پابرجا هستند و این شرکت‌ها خودشان‌ و یکجانبه تصمیم به سفر به ایران گرفته‌اند.

۱۳۹۲/۱۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...