نسخه چاپی

فاصله معناداری با درآمدهای حاصل از ورزش داریم

عکس خبري -فاصله معناداري با درآمدهاي حاصل از ورزش داريم

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در كشور ما صنعت ورزش جا نیفتاده و ما با درآمدهای حاصل از ورزش فاصله معناداری داریم.

به گزارش نما؛ حجت الاسلام ابوترابی، نایب رییس مجلس شورای اسلامی در دومین کنفرانس علمی تخصصی اقتصاد ورزش با مهم خواندن مقوله ورزش در کشور گفت: امروزه اگر بخواهیم تحلیل مسائل اجتماعی بپردازیم به طور قطع یکی از مهمترین پدیده‌ها ورزش است که بالاترین کارکرد اجتماعی فرهنگی را در سطح جامعه دارد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در کنار کارکردهای مختلف ورزش کارکرد اقتصادی تعیین شده‌ای هم باید برای ورزش قائل بود و باید ورزش را صنعت ورزش نام نهاد چرا که امروزه سود حاصل از صنعت ورزش در دنیا بیش از 250 میلیارد دلار تخمین زده می شود؛ بنابراین باشگاه‌های ورزشی قبل از اینکه یک نهاد فرهنگی باشند یک نهاد اقتصادی هستند.
این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: متاسفانه در کشور ما صنعت ورزش جا نیفتاده و ما با درآمدهای حاصل از ورزش فاصله معناداری داریم.
وی افزود: مدیران دولتی و اجرایی برای ایجاد ثروت در مقوله ورزش و تبدیل ورزش به صنعت باید از مشارکت‌های مردمی استفاده کنند چرا که یکی از مهمترین دلایل تجاری نشدن ورزش دولتی بودن آن است.
ابوترابی فرد یادآور شد: ما در مجلس شورای اسلامی سعی در هموار کردن راه‌های ورود بخش خصوصی به مقوله ورزش را داریم و مدیران دولتی هم باید در این زمینه همت بگمارند.
وی افزود: البته باید توجه داشت که نباید در نظام اسلامی شاکله فرهنگی را از بدنه ورزش جدا کرده و نگاه صرف تجاری به آن داشت.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رویکرد مجلس در بحث ورزش رونق ورزش همگانی در سراسر کشور است تاکید کرد: برای قدرت مند شدن ورزش حرفه‌ای و قهرمانی باید ابتدا ورزش همگانی را مورد توجه قرار داد چرا که قهرمانان ورزشی ما در سطح جامعه برمی‌خیزند.

۱۳۹۲/۱۱/۲۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...