نسخه چاپی

لزوم تشكیل معاونت اقتصادمقاومتی

عکس خبري -لزوم تشکيل معاونت اقتصادمقاومتي

دبیركل حزب وحدت و همكاری ملی با بیان لزوم تشكیل معاونت اقتصادمقاومتی در همه نهادهای اجرایی كشور گفت: تمسك به اقتصاد مقاومتی می‌تواند نقش عمده‌ای در زمینه اشتغال جوانان داشته باشد.

به گزارش نما ، به نقل از فارس، محمدرضا راه‌چمنی دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی اقتصاد مقاومتی را یکی از مولفه‌های اصلی اقتصاد کشور دانست و گفت: اکنون در وضعیتی قرار داریم که دشمن قصد دارد با فشارهای خود مسیر کشور را در راه پیشرفت بازدارد و اقتصاد مقاومتی موجب بالارفتن توان ملی کشورمان خواهد شد.
وی با بیان اینکه مسئولان باید اهتمام جدی را در این زمینه انجام دهند، خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که در زمینه اقتصاد مقاومتی باید به آن توجه کنیم خودکفا شدن در زمینه تولید کالاهای ملی است که اگر در این زمینه به موفقیت برسیم وابستگی خود را نسبت به کشورهای بیگانه از دست می‌دهیم و می‌توانیم اقتصاد درون‌زای کشور خود را ارتقا ببخشیم.
راه‌چمنی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی تاثیر عمده‌ای را بر اشتغال جوانان خواهد داشت خاطرنشان کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی رابطه تنگاتنگی با بحث اشتغال درکشور دارد که تحقق آن در کشور می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را در زمینه بیکاری جوانان بهبود بخشد.
دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی با بیان اینکه کشور در زمینه علمی توانسته است به دانش‌ و تکنولوژی‌های جدید دست یابد خاطرنشان کرد: باید تلاش خود را بر این امر قرار داده تا بتوانیم رشد علمی کشور را بالا برده و نیازی به دانش کشورهای دیگر نداشته باشیم.
راه‌چمنی با اشاره به لزوم تشکیل معاونت اقتصاد مقاومتی در همه نهادهای اجرایی کشور خاطرنشان کرد: همانگونه که در 8 سال دفاع مقدس جنگ در راس امور قرار گرفته و این گفتمان رایج موجب شد تا در همه نهادهای اجرایی کشور معاونتی برای رسیدگی به امور جنگ داشتیم، به نظرم می‌توانیم در زمینه اقتصاد مقاومتی نیز این امر را مهیا کنیم و معاونت‌هایی را در زمینه اقتصاد مقاومتی در همه نهادهای اجرایی کشور داشته باشیم.
وی در پایان با بیان اینکه اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی نیازمند تلاش همه مسئولان در قوای سه‌گانه است تصریح کرد: اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نقش عمده‌ای در پیشبرد اهداف افق 20 ساله کشور خواهد داشت.

۱۳۹۲/۱۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...