نسخه چاپی

دیدار فعالان تجاری ژاپن با ظریف در توكیو

شماری از فعالان مهم تجاری ژاپن یا اعضای فدراسیون تجاری این كشور (كیدانرن) روز چهارشنبه با وزیرخارجه كشورمان دیدار و گفتگو كردند.

به گزارش نما ، محمد جواد ظریف در این دیدار با تشریح رویکرد سیاست خارجی و اقتصادی ایران در منطقه و جهان، به روابط خوب و سنتی ایران و ژاپن اشاره کرد و گفت: ژاپن همواره دوست نزدیک ایران بوده و همواره درک بهتری از واقعیات و تحولات در ایران داشته است، از این رو تقویت و گسترش هرچه بیشتر روابط دوجانبه امکان پذیر، و زمینه ها و چشم انداز همکاریهای وسیع تر منطقه ای و بین المللی روشن و مثبت است.
وزیرخارجه کشورمان با اشاره به ظرفیتهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه های نفت و گاز و جایگاه منطقه ای ایران و برنامه های توسعه جمهوری اسلامی افزود: ظرفیتهای بسیار زیادی برای گسترش روابط فراهم است و دولت ایران هیچ مانعی برای روابط با ژاپن ندارد.
وی همچنین با اشاره به رویکرد جمهوری اسلامی ایران در خصوص مذاکرات هسته ای گفت: بر اساس توافق ژنو و برنامه اقدام مشترک گام نهایی شامل همکاری درباره استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای است و بر این اساس مشارکت ژاپن در صنعت هسته ای ایران نیز فراهم خواهد شد.
ظریف تلاش برخی کشورها برای ایجاد تردید و بحران در زمینه فعالیت هسته ای ایران را بی نتیجه خواند و گفت: ایران هیچگاه به دنبال استفاده غیر صلح آمیز از انرژی هسته ای نبوده است و این تبلیغات غیر واقعی و بحران ساز به تحریمهای ظالمانه و بی اعتمادی متقابل منجر شده است.
وی افزود: تحریمها اراده ملت ایران برای دستیابی به تکنولوژی هسته ای را مصمم تر کرده و به فضای بی اعتمادی دامن زده است.
وزیر امور خارجه کشورمان انتخابات ریاست جمهوری سال 92 و مشارکت بیش از 70 درصد مردم ایران در انتخابات را ایجاد فرصت کم نظیر و تاکید ملت ایران برای ادامه راهی که انتخاب کرده است برشمرد.
وی خاطر نشان کرد: ما مذاکرات با گروه کشورهای 1+5 را اغاز کردیم و به این مذاکرات متعهد و برای رسیدن به راه حل نهایی مصمم هستیم.
وزیر امور خارجه با اشاره به تلاش هایی برای تداوم فشار و ادامه گسترش تحریم ضد ایران، افزود: همراهی نکردن سیاست های غلط یک پیام روشن به کسانی است که به دنبال ادامه راههای اشتباه گذشته هستند و باید همه تلاش کنیم و نشان دهیم که راههای تعامل بهتر جهانی هم وجود دارد.
کیدانرن، فدراسیون شرکتهای بزرگ صنعتی ژاپن است که از فدراسیون آهن و فولاد، نفت، تولید برق، خودرو سازان، کشتی سازی، صنایع شیمیایی تشکیل شده اند البته موسسات مالی و بانک ها نیز از اعضای این نهاد اقتصادی هستند که در سال 1946 تاسیس شد و 1300 شرکت در آن عضویت دارند.

۱۳۹۲/۱۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...