نسخه چاپی

تهدید امنیت ملی كشورها با شنودهای درون دولتی

عکس خبري - تهديد امنيت ملي کشورها با شنودهاي درون دولتي

یك كارشناس سیاست خارجی با اشاره به شنود تلفنی در برخی دولت‌های كشورهای خارجی همچون تركیه گفت: چنانچه امروزه گروه‌های درون دولتی علیه دولت‌ها امكان شنود یابند در آینده شاهد این اتفاق علیه دولت‌ها خواهیم بود كه این امر حتی می‌تواند امنیت ملی كشور را نیز تهدید كند.

به گزارش نما ، به نقل از باشگاه خبرنگاران، "حسین معین آبادی" با اشاره به شنود تلفنی در برخی دولت‌های کشورهای خارجی همچون ترکیه، گفت: باتوجه به رشد تکنولوژی و امکانات ارتباطی این امکان به وجود آمده که علاوه بر شنود شهروندان توسط دولت‌ها، این اقدام از سوی شهروندان نیز صورت بگیرد، این در حالی است که اکنون درون حاکمیت ترکیه، امکان شنود احزاب مختلف وجود داشته است.
این کارشناس سیاست خارجی با اشاره به شنود مکالمات شهروندان آمریکایی توسط دولت این کشور ادامه داد: آن چه عملا توسط دولت آمریکا اتفاق می‌افتد علی‌رغم تمامی شعارهایی است که سر می‌دهد؛ این کشور همواره با اقدامات مغایر با قوانین بین‌المللی حقوق فردی در بحث حقوق بشر را زیر سوال می‌برد.
وی با بیان اینکه دولت آمریکا علاوه بر شهروندان خود، دولت‌های کشورهای دیگر را نیز مورد شنود قرار داده‌ است، تصریح کرد: این اقدامات هیچ‌گاه با شعارهای دولت آمریکا هم‌خوانی نداشته و ندارد، نمی‌شود از یک سو امنیت را گسترده تعریف کرد و از سوی دیگر برخلاف آن‌ حقوق شهروندان و حتی دولت‌های دیگر را زیر پا گذاشت.
معین‌آبادی افزود: از دست دادن انحصار تکنولوژی از دست برخی دولت‌ها به بخش غیردولتی می‌تواند عواقبی را برای آنها در پی داشته باشد و در آینده امکان شنود گروه‌های دولتی توسط شهروندان را نیز ایجاد کند، این در حالی است که شنود در بخش‌های دولتی در برخی کشورها به تازگی آغاز شده که در آینده شاهد عواقب اینگونه اقدامات خواهیم بود.
این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: چنانچه امروزه گروه‌های درون دولتی علیه دولت‌ها امکان شنود یابند در آینده شاهد این اتفاق علیه دولت‌ها خواهیم بود که این امر حتی می‌تواند امنیت ملی کشور را نیز تهدید کند.

۱۳۹۲/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...