نسخه چاپی

بحران در دروازه تیم ملی

تا آغاز جام جهانی فقط 89 روز باقی مانده است، مسئله مهمی كه این روز‌ها موجب دلشوره و نگرانی‌ اهالی فوتبال شده است دروازه تیم ملی است.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، طی یک سال اخیر دروازه ایران شاهد تغییرات زیادی شده است، این موضوع بهانه‌ای شد تا عملکرد دروازه‌بان ‌های تیم ملی را مورد ارزیابی قرار دهیم.

بحران از وقتی شروع شد که مهدی رحمتی در یک اقدام عجیب و ناباورانه علیه کارلوس کی‌روش جبهه گرفت و از تیم ملی کناره‌گیری کرد، پس از این قضیه رحمتی بارها در مصاحبه‌‍‌ هایش تمایلش برای بازگشت به تیم ملی را عنوان کرد و در درون دروازه استقلال عملکرد قابل قبولی داشت، به طوری که بسیاری از کارشناسان فوتبال از وی به عنوان بهترین دروازه بان ایران یاد کردند و از کی روش خواستند تا رحمتی را به تیم ملی دعوت کند.

اما کی روش قاطعانه گفت که تیم ملی جای کسانی است که جانشان را برای تصاحب پیراهن تیم ملی می دهند و کاملا در خدمت تیم ملی هستند و با گفتن این جمله که "تیم ملی جای کسانی که به پیراهن تیم ملی پشت کرده‌اند نیست" آب پاکی را روی دست رحمتی و کسانی ریخت که خواهان بازگشت مهدی به تیم ملی بودند.

پس از کناره گیری رحمتی از تیم ملی، رحمان احمدی به عنوان شماره یک ایران انتخاب شد و در سه بازی آخر ایران در خرداد 93 که بازی ‌های سرنوشت سازی بود، درون دروازه ایران ایستاد و تیم ملی با درخشش وی و دیگر بازیکنان ایران به جام جهانی 2014 برزیل صعود کرد تا اینکه این اواخر نامی جدید بر سر زبان‌ها افتاد. دانیال داوری، که با توجه به حضورش در بوندس لیگا و تیم آینتراخت‌ برانشویگ‌ در حال حاضر به عنوان دروازه بان اول تیم ملی مطرح است، اما دانیال با دو گلی که در بازی دوستانه مقابل گینه روی اشتباه فردی دریافت کرد نشان داد که هنوز نتوانسته خود را با شرایط تیم ملی ایران تطبیق دهد تا اینکه پس از بازی مقابل گینه باز هم توجه‌ها به سمت مهدی رحمتی معطوف شد و اینکه آیا کی روش با توجه به عملکرد ضعیف داوری در بازی مقابل گینه بار دیگر فرصت ملی‌پوش شدن را به رحمتی می‌دهد یا خیر ؟

تا اینکه رحمتی در بازی دوم استقلال در لیگ قهرمانان آسیا برابر الریان یک گل ساده و بسیار ابتدایی دریافت کرد، گلی که باعث شد آبی ها دومین شکست خود در لیگ قهرمانان را تجربه کنند، اینها همه نشان دهنده بحران در دروازه تیم ملی است.

داوری درتیم ملی هنوز جا نیفتاده و خیلی از کارشناسان معتقدند که یکی از عوامل مهم در ضعف دانیال این است که وی زبان فارسی بلد نیست و نمی‌تواند با مدافعان تیم ملی به خوبی در تعامل باشد.

رحمان احمدی هم تجربه کافی بین المللی ندارد تا بتواند در جام جهانی بازی کند و مهدی رحمتی که همچنان مورد غضب کی روش است و اصلاً معلوم نیست که به تیم ملی دعوت شود یا خیر.

جز این سه نفر، علیرضا حقیقی نزدیک به سه سال است که سکونشین است و درحال حاضر دردسته دوم پرتغال سنگربانی می‌کند، حامد لک و سوشا مکانی هم تجربه کافی ملی ندارند، پس مطمئناً نمی‌توان روی وی هم به عنوان گلر تیم ملی در جام جهانی حساب باز کرد.

در آستانه جام جهانی حل این بحران مطمئناً از مهمترین اولویت‌های کی روش است.

۱۳۹۲/۱۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...