نسخه چاپی

موضع‌گیری غرب در مورد برنامه هسته‌ای ایران پشتوانه منطقی ندارد

عکس خبري -موضع‌گيري غرب در مورد برنامه هسته‌اي ايران پشتوانه منطقي ندارد

عضو هیئت رئیسه كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: روندی كه سناتورهای آمریكایی طی می‌كنند مربوط به دیروز و امروز نیست، هر زمان كه در آستانه آغاز مذاكرات ژنو قرار داشته‌ایم به این جهت كه قصد زیاده‌خواهی دارند موضع‌گیری‌های این چنینی كه هیچ پشتوانه منطقی ندارد مطرح می‌كند.

به گزارش نما ، محمدحسن آصفری با اشاره به نامه سناتورهای آمریکایی به اوباما مبنی بر عدم تعلق حق غنی‌سازی برای ایران و تعطیلی سایت‌های فردو، اراک و پارچین گفت: روندی که سناتورهای آمریکایی طی می‌کنند مربوط به دیروز و امروز نیست، هر زمان که در آستانه آغاز مذاکرات ژنو قرار داشته‌ایم به این جهت که قصد زیاده‌خواهی دارند موضع‌گیری‌های این چنینی که هیچ پشتوانه منطقی ندارد مطرح می‌کند.
وی با بیان این مطلب که این موضع‌گیری‌ها برای ما جایگاه و ارزشی ندارد، ادامه داد: آمریکا و 1+5 چه بخواهند و چه نخواهند ملت ایران غنی‌سازی هسته‌ای را حق مسلم خود می‌داند و این مسئله از اجزای جدا نشدنی فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای ایران است.
آصفری تصریح کرد: همانطور که در توافقنامه ژنو نیز به آن اشاره شده اگر بخواهند اقدامی برخلاف تعهدات خود انجام دهند این توافقنامه باطل است البته باید به این مسئله توجه کرد که بیان چنین مواردی از سوی آنان به نوعی در ارتباط با قرار گرفتن در آستانه شروع دوباره مذاکرات ژنو است.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: مسائل مطرح شده برای ما جایگاهی ندارد که بخواهیم در رابطه با عکس‌العمل یا واکنشی نشان دهیم.
وی تاکید کرد: اوباما باید خود به این مسئله پاسخ دهد و اگر شاهد باشیم که کنگره و دولت آمریکا چنین موضع‌گیری‌هایی را دارد مطمئنا مجلس شورای اسلامی در جهت ادامه روند مذاکرات تصمیم‌گیری خواهد کرد.
آصفری در پایان خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی نظر خود را در این رابطه اعلام کردند و آن اینکه تیم مذاکره‌کننده ما به هیچ وجه نمی‌تواند وارد مباحث تعلیق غنی‌سازی و یا بستن سایت‌های فردو و اراک شود.

۱۳۹۲/۱۲/۲۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...