نسخه چاپی

جیش العدل چه اهدافی را دنبال می كند؟

عکس خبري -جيش العدل چه اهدافي را دنبال مي کند؟

جیش العدل به دنبال این بود تا مشهور شود و با این گروگانگیری به این هدف خود رسید،این گروه بازمانده و بقایای گروه ریگی هستند و سه هدف را دنبال می‌كنند.

به گزارش نما ، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در مورد آزادی سربازان گروگان گرفته شده ایرانی توسط گروه جیش العدل به خبرنگار مجاهدین گفت: به طور حتم مرزبانان ایرانی آزاد می‌شوند به دلیل اینکه مقامات ایران اعم از مجلس، دولت و قوه قضاییه پیگیر و علاقه‌مند هستند که سربازان آزاد شوند، همچنین در حدود یک میلیون ایرانی در کمپینی که در همین خصوص در فیس بوک راه اندازی شد، از گروه جیش العدل درخواست کردند تا گروگان‌ها را آزاد کند.
احمد بخشایش اردستانی با بیان اینکه گروه جیش العدل با این عمل می‌خواست مشهور شود و در پی این کار سه هدف عمده را دنبال می‌کرد گفت: جیش العدل به دنبال این بود تا مشهور شود و با این گروگانگیری به این هدف خود رسید،این گروه بازمانده و بقایای گروه ریگی هستند و سه هدف را دنبال می‌کنند نکته اول اینکه در این ارتباط با ایران مذاکره کند و در این مذاکره به دو هدف برسند یکی اینکه از طرف ایران شناسایی شوند، و دیگر اینکه زندانیان اهل سنت سیستان و بلوچستان و وابسته به آنها آزاد شوند،و البته ایران حاضر نشد که مذاکره را رو در رو انجام دهد .
وی افزود: نکته دوم اینکه گروه جیش العدل می‌خواست به پاکستانی ها بفهماند که در واقع ما در خاک شما فعالیت می‌کنیم و باید به عنوان یک گروه موثر مورد توجه قرار بگیریم.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: نکته سوم اینکه گروه جیش العدل می‌خواستند به عربستان سعودی بفهمانند که همانطور که قسمت شرق عربستان ناامن است ما هم می‌‍توانیم قسمت شرق ایران را ناامن کنیم بنابراین پول و اسلحه به ما بدهید.
وی در ادامه گفت: علمای اهل سنت وقتی چنین فضایی را مشاهده کردند با عبدالرئوف که رهبر جیش العدل می‌باشد صحبت کردند و او موافقت کرد 4 سرباز گروگان را آزاد کند.
این نماینده مجلس در خصوص شهادت جشمید دانایی فر گفت: آقای دانایی فر که خودش اهل سیستان و بلوچستان بودند و مشکلات و منازعات قومی و داخلی درونشان بوده است را به ذهن می‌رسد که شهید کرده باشند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص سخنان اخیر سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفت: پاکستان برای اینکه این مشکل را ازسرخود وا کند اعلام کرده مرزبانان اصلا در کشور ما زندانی نبوده اند و در سیستان و سروان حفظ می‌شدند.
وی در پایان در خصوص بازگشت سربازان گروگان گرفته شده به ایران گفت:به عقیده بنده به زودی این 4 سرباز تحویل مقامات ایرانی می‌شوند.

۱۳۹۳/۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...