نسخه چاپی

رسایی:

توافقنامه ژنو هرگز به نتیجه نمی رسد

عکس خبري -توافقنامه ژنو هرگز به نتيجه نمي رسد

مهمترین دستآورد این توافقنامه این است كه بخش هایی از مردم كه در سایه شعارهای منفعلانه دولت یازدهم و در سایه بزك كردن دشمنی غربی ها توسط برخی از رسانه های اصلاح طلب، فكر می كردند كه با كوتاه آمدن در موضوع هسته ای فشارها برداشته می شود، یكبار دیگر یقین خواهند كرد كه این، وعده ای دروغین بیش نیست چرا كه قرآن می فرماید لن ترضی عنك الیهود و لا النصاری حتی تتبع ملتهم.

به گزارش نما ، به نقل از خبرگزاری خانه ملت، متن کامل نطق حمید رسایی در نشست امروز (یکشنبه 24 فروردین) به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
ملت شریف و همکاران محترم
در ماه های اخیر یکی از واژه هایی که مکرر در ادبیات مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است، واژه استقلال کشور اسلامی است. استقلال یکی از اصول خدشه ناپذیر انقلاب اسلامی خمینی بود. نماد این استقلال در سال های منتهی به 57 با سرگونی رژیم پهلوی تحقق می یافت، در 12 فروردین 58 با مشارکت در رفراندم آری به جمهوری اسلامی و در 13 آبان 58 با تسخیر لانه جاسوسی و از شهریور 59 با حضور در جبهه های دفاع مقدس و در مقاطع دیگر، نماد استقلال خواهی مردم ما مصادیق دیگری بوده است.
اکنون اما چندین سال است که نماد استقلال کشور دانش هسته ای است که به فتوای عالی ترین مقام سیاسی و دینی ایران و رهبر انقلاب اسلامی امام خامنه ای، هرگز از مجرای صلح آمیز خارج نمی شود. ما همانطور که در مقاطع دیگر برای استقلال خودمان هزینه های مالی و جانی داده ایم، برای این مقطع تاریخی نیز باید هزینه بدهیم.
متاسفانه مدتی است دولت محترم در قالب توافقنامه ای که در خصوص پرونده هسته ای پذیرفته، به دلیل امتیازات متعددی که داده و امتیازات حداقلی ای که ستانده، سبب جری شدن دشمنان دیرینه انقلاب اسلامی شده تا جایی که جبهه استکبار هر روز با ادعایی تازه نه تنها توهینی جدید می کند که در مقابل انفعال مدیران سیاست خارجی، یک گام به پیش می نهد.
دولت محترم نیز به دلیل این که تمام تخم مرغ های خود را در سبد برداشتن تحریم های ظالمانه قرار داده و هیچ طرح اقتصادی مبتنی بر توان داخلی را مدنظر ندارد، با انفعال در برابر این زیاده خواهی ها تلاش می کند تا توافقنامه ژنو را به سرانجام برساند و به زعم خود تحریم ها را بردارد و گشایشی در زندگی مردم ایجاد کند. همین نکته سبب شده تا جبهه استکبار، سیاست تحقیر و تحمیل را در پیش بگیرد.
این در حالی است که توافقنامه ژنو به بن بست رسیده و بدون تردید به دلیل برخورداری این متن از واژه های کش دار و مبهم و به دلیل متناقض بودن آن با برخی معاهدات بین المللی از جمله معاهده NPT که استفاده صلح آمیز و غنی سازی در مصارف صلح آمیز را حق تمامی اعضا از جمله ایران می داند و به دلیل خوی استکباری 5+1 و زیاده طلبی های آنها بدون شک به مرحله نهایی نخواهد رسید.
دولت محترم در تلاش است تا در قالب تبلیغات و هیاهو و بستن دهان منتقدان و توقیف نشریات منتقد از جمله هفته نامه 9 دی، چنین القا کند که این توافقنامه یک پیروزی بزرگ بوده است و این در حالی است که جبهه استکبار از روزی که نرمش غیرقهرمانانه دولت یازدهم را دیده، بر فشارهای خود افزوده و عملا نه تنها تحریم ها کاهش نیافته بلکه نشانه های فشار بیشتر غربی ها بر ملت ایران هویداست. متاسفانه دولت محترم در توافقنامه ژنو 28 امتیاز داده و 8 امتیاز گرفته که این امتیازات از نظر کیفیت نیز با هم قابل مقایسه نیست.
آیا می دانستید که بر اساس توافقنامه ژنو تمام تحریم های سازمان ملل، اتحادیه اروپا و آمریکا که به بهانه نقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم وضع شده، همچنان باقی می ماند!
آیا می دانستید که بر اساس توافقنامه ژنو دولت ایران تعهداتی بیش از معاهده NPTرا پزیرفته و بر این اساس از پس باید با تعریف طرف مقابل فعالیت هسته ای خود را تنظیم کنیم!
آیا می دانستید که ایران بر اساس این توافقنامه پذیرفته که قطعنامه های شورای امنیت را به شکل رضایت بخشی به سرانجام برساند! و بر اساس یکی از موارد این قطعنامه ها ایران باید موشک های دوربرد خود را برچیند!
آیا می دانستید که یکی از مطالبات این قطعنامه ها توقف فعالیت تاسیسات آب سنگین اراک است!
آیا می دانستید که تاکنون هیچ مبلغی از اموال جمهوری اسلامی که وعده داده شده بود به حساب جمهوری اسلامی واریز نشده!
اکنون شاید دریابیم که چرا طرف ایرانی درخواست داشته است تا مذاکرات محرمانه بماند. آیا جز این است که در دو حالت ما یک محتوا را محرمانه نگه می داریم. گاهی محتوایی محرمانه می ماند تا دشمن از جزئیات آن مطلع نشود. اما با توجه به این که مذاکرات ژنو اساسا با دشمنان این ملت است، بدیهی است که دلیل محرمانه ماندن مذاکرات و توافقات از این رو نیست.
اما گاهی نیز ما محتوایی را محرمانه نگه می داریم تا دوست از جزئیات آن مطلع نشود به دلیل این که در صورت اطلاع دوست از این محتوای بد، قطعا یا عصبانی می شود و یا ناراحت. توافقنامه ژنو و جزئیات آن دقیقا به همین دلیل محرمانه نگه داشته شده چون این توافقنامه به نفع ملت ایران نیست و در صورت اجرایی شدن با تفسیری که طرف غربی دارد و در متن توافقنامه اجازه اعمال این تفسیر به او داده شده، قطعا استقلال کشور به خطر می افتد.
ما تردید نداریم تا ابر رهبری همچون امام خامنه ای پرچمدار این کشتی است، قطعا 5+1 نخواهد توانست به خواسته های شوم خود برسد هر چند نماینده آمریکا وندی شرمن ادعا کند که ظریفانه به آقای ظریف نزدیک شده و آنها در مذاکرات همدیگر را به نام کوچک صدا می کنند و گاهی درباره مسائل خصوصی با یکدیگر سخن می گویند.
ما 25 سال صدای خمینی را از گلوی خامنه ای می شنویم. خمینی هرگز اجازه زیاده طلبی به استکبار جهانی نداد، خامنه ای هم چنین اجازه ای را نمی دهد و تردید نداریم که در این جدال نیز نگاه رهبری انقلاب که فرمودند به نتایج این مذاکرات خوشبین نیستند تحقق خواهد یافت نه نگاه آنهایی که اظهار خوشبینی به مذاکرات می کنند.
اما جناب آقای روحانی و ظریف، امروز خود به خوبی متوجه شده اند که توافقنامه ژنو به دلیل محتوای غیرحقوقی، مبهم و کشدار به متنی تبدیل شده که انواع و اقسام تفاسیر از آن قابل برداشت است و همین نکته سبب زیاده خواهی 5+1 شده است. از همین روست که اخیرا جناب آقای روحانی و ظریف، تصمیم گرفته اند تا تیمی از حقوقدانان را در مذاکرات همراه خود کنند. ای کاش این اقدام قبل از پذیرش این متن غیرحقوقی و در زمانی که منتقدین خود را با انواع و اقسام اتهامات می نواختند، صورت می گرفت.
زیاده طلبی های طرف غربی و سوءاستفاده های آنها از این متن غیرحقوقی و مبهم و مطالبات مداخله جویانه طرف مقابل از جمله ورود آنها به مباحث موشکی، منع تحقیقات و پیشرفت هسته ای در کنار طرح درخواست های نامشروع و غیر انسانی به عنوان مطالبات حقوق بشری و نامشروع دانستن انتخابات یازدهم ریاست جمهوری و در آخرین مرحله عدم صدور ویزای نماینده جمهوری اسلامی در مقررسازمان ملل، همه و همه نشان می دهد که توافقنامه ژنو به بن بست رسیده و عملا ما با آنها نمی توانیم به توافقی برسیم.
اساسا وقتی 5+1 رسما اعلام می کند که با توافقنامه ژنو به دنبال امنیت اسرائیل و جلوگیری از پیشرفت ایران اسلامی است و از طرفی بر اساس آموزه های دینی و حسینی ما نیز نمی توانیم در برابر ظلم ساکت بمانیم، چگونه چنین توافقی بین ما و کفر صورت خواهد گرفت؟
مهمترین دستآورد این توافقنامه این است که بخش هایی از مردم که در سایه شعارهای منفعلانه دولت یازدهم و در سایه بزک کردن دشمنی غربی ها توسط برخی از رسانه های اصلاح طلب، فکر می کردند که با کوتاه آمدن در موضوع هسته ای فشارها برداشته می شود، یکبار دیگر یقین خواهند کرد که این، وعده ای دروغین بیش نیست چرا که قرآن می فرماید لن ترضی عنک الیهود و لا النصاری حتی تتبع ملتهم.
دستآورد دیگر امیدواریم این باشد که دولت محترم آقای روحانی به جای این که چشمشش به رفع تحریم های ظالمانه باشد، تمام نگاهش را متوجه ظرفیت درونی کشور خواهد کرد تا در سایه سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب از جمله اقتصاد مقاومتی، با اتکا به توان داخلی و نیروهای جوان این مرز و بوم، مشکلات حل و عملا تحریم ها بی اثر و به درک واصل شود. دولت از یاد نبرد که هر چه بیشتر توان خود را بر رفع تحریم های ظالمانه متمرکز کند،‌ دشمن نیز احساس تاثیر می کند و در این بخش فشار بیشتری خواهد آورد.

۱۳۹۳/۱/۲۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...