نسخه چاپی

گزارش رسانه فرانسوی از تیم ملی ایران

كاپیتان تیم ملی فوتبال كشورمان گفت: كار سختی در برزیل خواهیم داشت اما می‌خواهیم كیفیت‌مان را نشان دهیم و افتخار ایران باشیم.

به گزارش نما، به نظر مي‌رسد تيم ملي ايران بيش از هر زمان ديگري براي رقابت‌هاي جام جهاني آماده است. شاگردان کارلوس کي‌روش در چهارمين جام جهاني که تجربه مي‌کنند در کنار ليونل مسي و آرژانتين، نيجريه، قهرمان قاره آفريقا و بوسني قرار گرفته‌اند و با اين شرايط به نظر مي‌رسد ايراني‌ها کار بسيار دشواري خواهند داشت اما نبايد آنها را دست کم گرفت. ايران در 8 بازي مرحله مقدماتي جام جهاني موفق شد 5 پيروزي و يک تساوي کسب کند تا با قدرت راهي جام جهاني شود که اين شاهکار بود.

يک سايت فرانسوي با اشاره‌اي کوتاه به وضعيت تيم ملي فوتبال کشورمان در جام جهاني 2014 برزيل، به ترکيب اصلي تيم ملي ايران اشاره کرده و همچنين خوب، بد و زشت تيم ملي را پيش از جام جهاني معرفي کرده است.

يازده بازيکن اصلي:

رحمان احمدي، پژمان منتظري، هاشم بيک‌زاده، سيدجلال حسيني، اميرحسين صادقي، آندرانيک تيموريان، خسرو حيدري، جواد نکونام، اشکان دژاگه، مسعود شجاعي و رضا قوچان‌نژاد.

خوب:

کارلوس کي‌روش سرمربي تيم ملي ايران است. مربي‌اي که در پرتغال، آفريقاي جنوبي و رئال مادريد تجربه مربيگري به عنوان نفر اول را دارد و همچنين در منچستريونايتد دستيار سرالکس فرگوسن بود. او از سال 2011 هدايت تيم ملي ايران را بر عهده گرفت و رکورد او با شيرهاي ايراني قابل احترام است. تيم ملي ايران با او در مقدماتي جام جهاني شاهکار بود و موفق شد با شکست دادن کره‌جنوبي در دو بازي رفت و برگشت به عنوان تيم اول گروه به جام جهاني صعود کند.

بد:

جواد نکونام کاپيتان و رهبر فني تيم ملي است و بدون شک مي‌تواند بازيکنان ايران را به خوبي راهنمايي کند. تجربه بازيکن پيشين تيم فوتبال اوساسونا در ليگ اسپانيا مي‌تواند کمک خوبي باشد. نکونام به لحاظ فني بسيار قوي است و اين بازيکن 33 ساله در 137 بازي ملي موفق شده 37 گل به ثمر برساند. اين هافبک يکي از معماران اصلي تيم ايران است که در مقدماتي جام جهاني 6 گل به ثمر رساند. نکونام چارچوب دروازه را به خوبي مي‌شناسد و اين مي‌تواند براي خط دفاع نيجريه و آرژانتين خطرناک باشد.

زشت:

سردار آزمون را به خاطر داشته باشيد، چون در آينده نام او را زياد خواهيد شنيد. سردار 19 ساله که لقب «مسي ايراني» را دارد و شايد کمتر از اين هم نيست. او اين فصل در روبين‌کازان روسيه در اوج بود و اکنون از تيم‌هاي آرسنال، ليورپول و تاتنهام انگليس پيشنهاد دارد. آزمون براي اولين بار هم به تيم ملي فراخوانده شد. او مي‌تواند از پديده‌هاي زيباي جهان باشد.

آمار ايران در جام جهاني:

تيم ملي ايران تنها يک بار موفق شده در جام‌هاي جهاني به پيروزي برسد. آن هم در جام جهاني 98 فرانسه و در ورزشگاه گرلند که موفق شد آمريکا را 2 بر يک شکست دهد. زماني که روابط دو کشور بسيار سرد بود.

جواد نکونام در خصوص جام جهاني 2014 مي‌گويد: در جام جهاني در گروه بسيار سختي قرار گرفته‌ايم. ما مي‌دانيم که کار راحتي در برزيل نداريم اما مي‌خواهيم کيفيت‌مان را نشان دهيم و افتخار ايران باشيم.

۱۳۹۳/۳/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...