نسخه چاپی

حمایت ژاپن از روند مذاكرات ایران و ۱+۵

معاون ارشد پارلمانی ژاپن در دیدار با لاریجانی از سفر قریب‌الوقوع هیأتی تجاری بخش خصوصی ژاپن به ایران خبر داد و گفت: روند مذاكرات ایران و ۱+۵ مورد حمایت ژاپن است و حصول توافق نهایی سبب ایجاد سرعت در توسعه روابط دو كشور خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با کیشی نوو معاون ارشد وزیر خارجه ژاپن که عصر روز گذشته (دوشنبه ۱۸ خرداد) برگزار شد با اشاره به روابط تاریخی و دوستانه ایران و ژاپن و پیشینه مثبت همکاری‌های دو کشور اظهار داشت: با توجه به موقعیت برجسته‌ ایران و ژاپن در آسیا و صحنه بین‌المللی و با اتکا به پیشینه خوب و تاریخی همکاری‌های دو کشور ایران از ارتقای سطح مناسبات تجاری و اقتصادی با ژاپن استقبال می‌کند.

وی افزود: همکاری‌های پارلمانی نقش قابل توجهی در افزایش ارتباطات دو کشور داشته و در این راستا مجلس شورای اسلامی آمادگی تبادل هیأت‌های عالی رتبه با مجالس ژاپن و رایزنی حول مسائل مورد علاقه طرفین را دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توسعه همکاری‌های دو کشور در مسائل مبتلا به بین‌المللی و منطقه‌ای خاطرنشان کرد: ایران و ژاپن از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بالایی برخوردارند به طوری که همکاری‌های مشترک دو کشور می‌تواند به ایجاد آرامش و ثبات پایدار در آسیا کمک شایانی کند.

لاریجانی در پایان با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای کشورمان و مواضع نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این مورد تصریح کرد: علیرغم وجود دیدگاه‌های مختلف در پارلمان ایران در خصوص مذاکرات هسته‌ای با گروه ۱+۵ ، در مجموع دیدگاه مجلس شورای اسلامی حمایت از روند فعلی این مذاکرات در چارچوب حفظ حقوق ملت ایران و حفظ دستاوردهای علمی و صلح‌آمیز دانشمندان ایرانی است.

کیشی نوو معاون ارشد پارلمانی وزارت خارجه ژاپن نیز در این دیدار با ابراز علاقمندی کشور خود در توسعه روابط اقتصادی، فرهنگی و پارلمانی با جمهوری اسلامی ایران گفت:‌ روند همکاری‌های تاریخی دو کشور در مقاطع مختلف فراز و فرودهایی داشته و در موقعیت کنونی دو کشور دارای ظرفیت‌های فراوانی برای گسترش همکاری‌های خود هستند.

وی همچنین افزود:‌ روند مذاکرات ایران و ۱+۵ مورد حمایت ژاپن است و حصول توافق نهایی موجب ایجاد سرعت قابل توجهی در توسعه روابط ایران و ژاپن خواهد شد.

معاون ارشد پارلمانی ژاپن از سفر قریب‌الوقوع هیأتی تجاری و اقتصادی از بخش خصوصی ژاپن به ایران به منظور بررسی ظرفیت‌های کشورمان و نحوه افزایش همکاری تجاری دو کشور خبر داد.

۱۳۹۳/۳/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...