نسخه چاپی

اسد از سوی اوباما تهدید شد

رئیس جمهور آمریكا هشدار داد اگر رئیس جمهور سوریه به نیروهایش دستور دهد تا هواپیماهای آمریكایی را هدف قرار دهند، سیستم دفاع هوایی سوریه را منهدم خواهد كرد.

به گزارش نما به نقل از جام نیوز، روزنامه نیویورک تایمز روز یکشنبه ( ۲۳ شهریور، ۱۴ سپتامبر) گزارش داد، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، در جلسه‌ای در کاخ سفید قبل از سخنرانی‌اش درباره استراتژی واشنگتن درباره گروه تروریستی داعش هشدار داد اگر رئیس جمهور سوریه به نیروهایش دستور دهد تا هواپیماهای آمریکایی را که وارد حریم هوایی این کشور می‌شوند هدف قرار دهند، سیستم دفاع هوایی سوریه را منهدم خواهد کرد.



اوباما روز چهارشنبه به ارتش آمریکا دستور داد تا بمباران علیه تروریست‌های داعش را گسترش داده و حملات هوایی در سوریه را آغاز کند.



در گزارش نیویورک تایمز آمده است: «آقای اوباما گفت اگر او(اسد) جرات کند چنین کاری کند، وی به نیروهای آمریکایی دستور خواهد داد تا سیستم دفاع هوایی سوریه را نابود کنند چرا که به گفته وی هدف قرار دادن آن به دلیل مشخص‌تر بودن مکان‌هایش به مراتب از هدف قرار دادن داعش آسان‌تر است.»



تایمز گزارش داد: «به گفته یک منبع، وی افزود چنین اقدامی از سوی اسد به براندازی وی می‌انجامد.»



رئیس جمهور آمریکا همچنین افزود داعش با کشتن جیمز فولی و استیون ساتلاف، خبرنگاران آمریکایی خطای استراتژیک مرتکب شد، چون خشمی که متعاقب این اقدام به وجود آمد، موجب شد تا افکار عمومی آمریکا به سرعت از اقدامی نظامی حمایت کند.



بنابر اعلام پنتاگون، آمریکا تاکنون بیش از ۱۵۰ حمله هوایی علیه مواضع داعش در عراق اجرا کرده است.



به گزارش پرس تی وی، در همین حال، ولید المعلم وزیر خارجه سوریه به آمریکا و متحدانش درباره حمله به مواضع داعش در خاک این کشور هشدار داده است.



ولید المعلم ماه گذشته میلادی در دمشق گفت: «سوریه آماده است در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی و مطابق با قطعنامه‌های سازمان ملل و احترام به حاکمیت سوریه برای مبارزه با ترور همکاری و هماهنگی کند.»



وی افزود: «از همه، از جمله انگلیس و آمریکا برای مقابله با داعش و جبهه النصره با هماهنگی کامل با دولت سوریه استقبال می‌شود.»



جان کری، وزیر خارجه آمریکا، روز یکشنبه گفت واشنگتن برای حملات هوایی خود علیه تروریست‌های داعش در خاک سوریه هماهنگی انجام نخواهد داد.



کری گفت: «ما قصد نداریم درباره آن با سوریه هماهنگی کنیم. این تلاشی مشترک نیست. می‌خواهیم کاری را انجام دهیم که آن‌ها انجام نداده‌اند، کاری که آن‌ها فرصت زیادی برای انجام آن داشتند و آن اقدام علیه داعش، کاهش این تهدید و نابودی آن است.»

۱۳۹۳/۶/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...