دیگر نمی خواهم پیراهن تیم ملی را بپوشم!

سنگین‌وزن تیم ملی جودو گفت: برای اعزام به مسابقات بین‌المللی با دو متر قد و 160 كیلوگرم وزن نمی‌توانم روی صندلی معمولی هواپیما بنشینم.

به گزارش نما به نقل از فارس، محمدرضا رودکی در مورد دعوت شدن به اردوی تیم ملی جودو، اظهار داشت: چند وقتی است که به اردوهای تیم ملی دعوت می‌شوم و قبل از جابجایی پست‌ها در فدراسیون به اردوها دعوت شدم. احساس می‌کنم یک مقدار با تغییرات در فدراسیون آرامش به تیم ملی بازگشته به هر حال مدتی بود اختلاف‌ نظرهایی بین مدیر تیم‌های ملی، سرمربی و رئیس فدراسیون جودو وجود داشت که حالا رستگار رئیس فدراسیون تصمیم گرفته مدیریت تیم‌های ملی را برعهده بگیرد.

وی در ادامه افزود: بحثی که در حال حاضر وجود دارد این است که فدراسیون جودو بودجه و امکانات اولیه را برای تیم ملی ندارد، عدم حضور پزشک در کنار تیم ملی، عدم توانایی خرید لباس برای جودوکاران، عدم حضور فیزیوتراپ و مباحث مالی به شدت به جودو ضربه می‌زند، حالا قرار گرفتن شخصی مثل رودکی در قالب یک ورزشکار حرفه‌ای در کنار تیم ملی اتفاق خاصی نیست. من هیچ وقت خواسته‌های زیادی نداشتم، اما همین خواسته‌های معمولی را نیز فدراسیون نمی‌تواند برآورده کند.

رودکی در ادامه خاطرنشان کرد:‌ شما نگاه کنید وقتی برای یک ورزشکار مثل محجوب و مولایی نمی‌توانند شرایط معمولی را فراهم کنند پس قطعاً‌ نباید از ملی‌پوشان انتظار مدال‌آوری داشته باشیم. مسئولان فدراسیون وقتی نمی‌توانند دو ورزشکار را که در تیم ملی هستند حمایت کنند چطور می‌خواهند رودکی را با شرایط وزنی خاصی که دارد حمایت کنند. به هر حال من با شرایط وزنی که دارم نیاز به حضور در اردوهای مشترک و تمرین با حریف هم وزن خودم را دارم. نیاز به اعزام به مسابقات و برنامه‌ریزی خاصی را دارم.

سنگین‌وزن تیم ملی جودو در ادامه خاطرنشان کرد: من برای اعزام به مسابقات بین‌المللی با دو متر قد و ۱۶۰ کیلوگرم وزن نمی‌توانم روی صندلی معمولی هواپیما بنشینم؛ پس باید برای اعزام به مسابقات از صندلی بیزینس کلاس استفاده کنم؛ آیا مسئولان فدراسیون پول هزینه این اعزام را دارند؟ مسئولان فدراسیون پول خرید لباس جودوی ملی‌پوشان را ندارند بدهند پس چطور من را به تیم ملی با این شرایط خاص دعوت می‌کنند. فکر نمی‌کنم بتوانند با شرایط مالی که دارند محمدرضا رودکی را حمایت کنند.

وی در مورد دعوت خود به تیم ملی جودو گفت:‌ زارعیان به خاطر اینکه سال‌ها برای من زحمت کشیده از وقتی که سرمربی تیم ملی شده بارها من را به تیم ملی دعوت کرده اما با شرایط فعلی برای بازگشت فضا را مهیا نمی‌بینم در حال حاضر در رشته جوجیتسو فعالیت می‌کنم. آنها نیز در مسابقات مهمی مثل بازی‌های آسیایی و ... شرکت می‌کنند. هم شرایط مالی خوبی را دارند و هم بدون حاشیه به کارشان ادامه می‌دهند. مشکلاتی که جودو دارد را جوجیتسو ندارد و من هم در کنار آنها به فعالیتم ادامه می‌دهم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فعلاً‌ شرایط را مهیا نمی‌بینم اما شاید برای تمرین و دیدن بچه‌ها به اردوها بروم اما برای فعالیت در جودو فعلاً فضا مهیا نیست.

۱۳۹۴/۶/۲۵

اخبار مرتبط