بازیگر نقش «شهید شیرودی» چه كسی بود؟

عکس خبري -بازيگر نقش «شهيد شيرودي» چه کسي بود؟

محمد جوزانی (زاده تهران) بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران است. وی از سریال سیمرغ در نقش علی‌اكبر شیرودی به شهرت رسید.

به گزارش نما، محمد جوزانی (زاده تهران) بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران است. وی از سریال سیمرغ در نقش علی‌اکبر شیرودی به شهرت رسید.

محمد جوزانی، بازیگر سینما، تلوزیون و دستیار کارگردان، در آثاری همچون سریال‌های تلویزیونی «اصحاب کهف»، «بچه‌های بهشت» و «آفتاب هدایت» فعالیت داشته است.

شهید شیرودی



سریال تلویزیونی سیمرغ به‌کارگردانی حسین قاسمی‌جامی در 28 سال پیش یعنی سال 1371 تولید شده است. سیمرغ که اولین سریال حسین قاسمی‌جامی محسوب می‌شود و توانست در مرجع ارزشگذاری سینما و تلویزیون یعنی منظوم نمره 6 از 10 را از سوی مردم بدست بیاورد که نشان می‌دهد عموم مردم سیمرغ را اثری متوسط اما مفید برای تماشا ارزیابی می‌کنند. سیمرغ در تاریخ 1399/06/21 پخش خود را آغاز کرد.

بازیگران سریال سیمرغ

بازیگران سریال سیمرغ چه کسانی هستند؟ در سیمرغ بازیگرانی چون سیدجواد هاشمی، آتیلا پسیانی، مینا نوروزی فرد، رضا بنفشه‌خواه، زهره صفوی، حسن برزیده و رضا توکلی به ایفای نقش و بازیگری پرداخته‌اند. در سریال سیمرغ حدود 11 بازیگر جلوی دوربین رفته‌اند که از نظر تعداد بازیگران می‌توان سیمرغ را یک اثر پربازیگر عنوان کرد. از این‌لحاظ کارگردانی سریال سیمرغ باتوجه به بازی گرفتن از این تعداد بازیگر و مدیریت آنها کار بسیار دشواری بوده است؛ باید بررسی کرد آیا حسین قاسمی‌جامی به‌عنوان کارگردان و به‌عنوان بازیگردان و همچنین تیم بازیگری سیمرغ توانسته‌اند در این زمینه موفق باشند و بازی‌های درخشانی را نمایش دهند؟

از دیگر بازیگران سریال سیمرغ می‌توان به محمد جوزانی، رضا صفایی‌پور، حسین خانی‌بیک و حافظ پارسی اشاره کرد.

متوسط سن بازیگران سیمرغ براساس میزان سنی که از آنها در دایرةالمعارف آنلاین سینما و تلویزیون یعنی منظوم ثبت شده، 69 سال است که نشان می‌دهد بازیگران سیمرغ عمدتا از نظر سنی افرادی پیر و باتجربه هستند.

داستان سریال سیمرغ

از محتوا و داستان سریال سیمرغ چقدر اطلاع دارید؟ فیلم‌نامه سیمرغ توسط سیدعلیرضا سجادپور و حسین قاسمی‌جامی نوشته شده است.

در خلاصه داستانی که یا از سوی تیم رسانه‌ای اثر و یا توسط دیگر رسانه‌ها درباره داستان سیمرغ منتشر شده است، می‌خوانیم: «فیلم سینمایی سیمرغ در واقع خلاصه شده ی سریال سیمرغ که دهه ی هفتاد شمسی در تلویزیون پخش میشد است.این سریال براساس زندگی شهیدان علی‌اکبر شیرودی و احمد کشوری که هردو از خلبانان تیز پرواز و عقابان آسمان عدالت بودند و بر علیه ظلم مبارزه می‌کردند، ساخته شده است. لحظات حضور این دو پرستوی عاشق به همراه شهید سهیلیان در عملیات‌های مختلف، اسارت و آزاد شدن او پس از سال‌ها هم‌چنین زمان اوج‌گیری آسمانیان بر کهکشان شهادت زینت‌بخش چشمان مخاطبانی می‌شود که پس از پایان سریال به شجاعت آن رزم آفرینان افتخار می‌کنند…

این فیلم که در همان سالها مورد توجه بسیاری از علاقه مندان به ویژه جوانان و نوجوانان قرار گرفته بود ، داستان حماسه های خلبانان هوانیروز غرب کشور است.شهدای بزرگی همچون شهید سهیلیان ، شهید کشوری ،شهید شیرودی و تنی چند از قهرمانان وطنمان در این فیلم دیده میشوند.

حماسه ی بسیار جالب و تاثیر گذاری که در این فیلم به چشم میخورد حمله ی چندین لشکر از مزدوران عراقی به یکی از پادگانهای مرز است که خلبانان شجاع هوانیروز علی رغم فرمان منهدم کردن پادگان خودی به دلیل اینکه این پادگانها سالم به دست عراقیها نرسد، جوانمردانه تنها با سه فروند کبرا با انهدام بیش از 80 تانک عراقی ، آنها را وادار به عقب نشینب میکنند و پادگان نیز سالم آزاد می گردد. »

سریال سیمرغ | منظوم



سریال سیمرغ و کارنامه فعالیت کارگردان و بازیگران

از نظر تاریخچه فعالیت کارگردان و بازیگران سریال سیمرغ نیز آمارها و نکات جذابی را می‌توان بیان کرد. براساس آمارها سریال سیمرغ به طور متوسط فعالیت 10ام بازیگران این اثر است. براساس امتیاز مردم سریال سیمرغ بهترین اثر رضا صفایی‌پور در حرفه بازیگری محسوب می‌شود.

براساس امتیاز مردم سریال سیمرغ یکی از 4 اثر شاخص حسین قاسمی‌جامی در حرفه کارگردانی محسوب می‌شود.

1 تن از بازیگران سیمرغ، اولین فعالیت جدی بازیگری خود را در این اثر تجربه کرده است، در واقع در سیمرغ 1 سریال اولی بوده است: حسن برزیده.

همچنین حسین قاسمی‌جامی کارگردان سیمرغ اولین همکاری خود با بازیگرانی چون مینا نوروزی فرد، زهره صفوی، رضا توکلی، رضا صفایی‌پور و حسین خانی‌بیک را در این اثر تجربه کرده است. در میان بازیگران سیمرغ نیز 46 همکاریِ اول رخ داده، به‌عبارت دیگر در این سریال میان هر یک از 11 بازیگر با یکدیگر یک رابطه همکاری شکل گرفته که 46 همکاری برای اولین‌مرتبه در سیمرغ رخ داده است. مانند: سیدجواد هاشمی و آتیلا پسیانی ، مینا نوروزی فرد و زهره صفوی، رضا بنفشه‌خواه و حسن برزیده، رضا توکلی و محمد جوزانی، رضا صفایی‌پور و حافظ پارسی.

عوامل سریال سیمرغ

اگر از تصویربرداری سریال سیمرغ خوشتان آمده و یا دوستش ندارید، بهتر است بدانید مدیر فیلمبرداری آن جمشید الوندی و عظیم جوانروح بوده است. نظرتان درباره ضرباهنگ و تدوین سریال سیمرغ چیست؟ تدوین سیمرغ را حسن حسن‌دوست انجام داده است. موسیقی متن سریال سیمرغ اثر محمدرضا علیقلی است. در مجموع بیش از 17 نفر در تولید سریال سیمرغ نقش داشته‌اند و هر یک از آنها در منظوم یک صفحه اختصاصی دارند.

۱۳۹۹/۷/۳

اخبار مرتبط