سردار جوانی در گفتگو با نما:

دوران هژمونی آمریكا به سر رسیده است/ توان فروش تسلیحات نظامی به سایر كشورها را داریم

عکس خبري -دوران هژموني آمريکا به سر رسيده است/ توان فروش تسليحات نظامي به کشورهاي دوست و راهبردي جهان هستيم

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نفوذ آمریكا طی دهه های گذشته به پایان رسیده و دیگر دوران هژمونی این كشور به سر آمده است.

سردار یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار نما، اظهار داشت: با لغو تحریم های تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران، یکجانه گرایی آمریکا در جهان تضعیف می شود؛ زیرا در سال های گذشته آمریکا تلاش کرده تا با محدود کردن ملت های جهان که اعمال تحریم ها نمونه ای از آن است، هژمونی خود را در مناطق مختلف به خصوص مناطق راهبردی بگستراند.
وی افزود: وقتی تحریم های تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور راهبردی و دارای قدرت نظامی در منطقه غرب آسیا لغو می شود، از این پس می تواند با کشورهای دوست و راهبردی در سراسر جهان رابطه نظامی داشته باشد تا هم نیازمندی های خود را تأمین کند و هم به کشورهای دوست تسلیحات نظامی بفروشد تا لازم نباشد این کشورها برای تأمین نیازهای نظامی خود امتیازات سنگینی را به آمریکا بدهند.
معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این مطلب که جمهوری اسلامی ایران در حوزه طراحی و تولید تجهیزات دفاعی به علوم مختلف در این حوزه دست یافته است، گفت: به همین دلیل است که آمریکایی ها تلاش می کردند تا تحریم های تسلیحاتی ایران لغو نشود.
سردار جوانی تأکید کرد: روند تحولات جهان به گونه ای است که نفوذ آمریکایی ها در جهان به طور مستمر کاهش پیدا کرده است و این روند هم ادامه دارد و لغو تحریم های تسلیحاتی هم به کاهش نفوذ آمریکا در منطقه و جهان سرعت بخشیده است.
معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این مطلب که آمریکا در دهه های گذشته چه در جنگ عراق و چه در جنگ افغانستان به طور واضح با شکست مواجه شده است، یادآور شد: حتی در جنگ های نیابتی در عراق و سوریه و یمن هم شکست سنگینی را متحمل شده و با توجه به اینکه پدیدآورنده داعش بوده، نتوانسته به موفقیت دست یابد.
سردار جوانی عنوان کرد: امروز آمریکا فقط در کشورهای وابسته به خود نفوذ دارد، حتی مردم این کشورها هم از آمریکا متنفر هستند، اما چون حکومتشان وابسته به آمریکا است، ایالات متحده در آنجا نفوذ دارد.
وی گفت: همه کارشناسان معتقدند که حضور آمریکا در منطقه خلیج فارس کاهش پیدا کرده و هر چقدر این کشور حضور خود را در منطقه طولانی تر کند، هزینه بیشتری پرداخت خواهد کرد و هیچ فایده ای از این هزینه ها نخواهد برد.

۱۳۹۹/۸/۲

اخبار مرتبط