استاندار از بلاتكلیفی مراكز جمع‌آوری معتادان متجاهر مازندران انتقاد كرد

عکس خبري -استاندار از بلاتکليفي مراکز جمع‌آوري معتادان متجاهر مازندران انتقاد کرد

استاندار مازندران از بلاتكلیفی مراكز جمع‌آوری معتادان متجاهر در استان موسوم به مركز ماده ۱۶ انتقاد كرد و خواستار فعال شدن این مراكز شد.

به گزارش نما،تنها مرکز ماده ۱۶ مازندران که در آن معتادان متجاهر جمع آوری شده از خیابان ها و اماکن عمومی نگهداری می شدند از اواخر سال گذشته به دنبال شیوع کرونا در مازندران تعطیل شدند. طبق گزارش رسمی در این مرکز دستکم یکصد معتاد نگهداری می شدند.

به گزارش روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران ، احمد حسین زادگان از بهزیستی استان خواست تا با رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ظرفیت نیروی انتظامی و شهرداری ساری و دیگر دستگاه های مرتبط نسبت فعال کردن مراکز نگهداری متعادان متجاهر اقدام کند.

وی گفت : باید با رعایت پروتکل های بهداشتی گام اساسی برای از سرگیری فعالیت مراکز نگهداری معتادان متجاهر در استان برداشته شود و این کار نیازمند همکاری تمامی دستگاه های مسئول دارد.

حسین زادگان از دستور کار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز انتقاد کرد و اظهار داشت : دستورکار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان باید مسایل مهم حوزه مواد مخدر و اعتیاد باشد.
وی با اشاره به جشنواره یاریگران زندگی خواهان همکاری دستگاه های اجرایی برای عملیاتی شدن این طرح در راستای ارتقاء دانش اعتیاد و ارائه خدمات مشاوره ای به خانواده ها در این حوزه شد.
استاندار مازندران همچنین خواستار مشارکت همه دستگاه ها و نهادها برای برگزاری باشکوه جشنواره یاریگران زندگی و فرصت سازی برای استفاده بهینه از ظرفیت خط ملی اعتیاد برای ارتقاء دانش اعتیاد و ارائه خدمات مشاوره ای به خانواده ها شد .
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران هم در این نشست گفت : در حال حاضر ۵۵ مرکز اقامتی ماده ۱۵ که محل نگهداری معتادان عادی است در استان فعال است.

احمد مظفری افزود : امسال تاکنون چهار هزار و ۱۰۰ معتاد برای ترک داوطلبانه به این مراکز مراجعه کردند.
وی گفت : تا پایان مهر ماه امسال حدود سه هزار و ۶۵۷ کیلوگرم انواع موادمخدر در مازندران کشف و حدود ۵۰ باند مواد مخدر نیز در این مدت متلاشی شد.

بر اساس آمارهای رسمی استان مازندران بیش از ۶۰ هزار معتاد شناسایی شده دارد.
ایرنا

۱۳۹۹/۸/۷

اخبار مرتبط